Aki időt nyer, életet nyer - avagy egy választás Magyarországon
KerekesZS|2010. jan. 30. 0:40|92 komment, szólj hozzá te is!
Magyarországnak sem adatott még meg, hogy azt válassza, amit szeretne, az első „szabad választás” sem erről szólt, hanem arról, hogy mit nem szeretne. Nem tudtuk, hogy mit szeretnénk, és miért, csak tudtuk, vagy elhittük, hogy ami van, az úgy "zusammen" nem jó nekünk. Azt nem tudtuk, hogy aminek helyette utat engedünk az mi és mivel jár, fejest ugrottunk az ismeretlenbe, újra hittünk a hazug szónak, fizetett árulóknak. Az első szabad választás így lett a szent edények ünnepe, cseberből vederbe kerültünk ismét. Szabadságot, jólétet ígértek, rabságot és nyomort kaptunk helyette, kifosztottak és semmibe vesznek, átnéznek rajtunk és kinevetnek, nincs tisztesség, nincs becsület, nincs számunkra jog és nincs emberség, csak pénzisten van, és az ő kegyetlen papjai. Emberből adóalanyok lettünk, csak az számít, aki fizet.
De négyévenként egyszer, egyetlen egyszer leoldják rólunk a bilincset, egyetlen napra szabadok leszünk, és újra választhatunk. A világ egyetlen napra megfordul, az önjelölt kényúr jelöltek rettegve várják kegyeinket, kiket emelünk magunk fölé négy évre, kikre ruházzuk a legfőbb hatalmat, mert ők tudják, hogy a kegyet elnyerők szava törvénnyé válik, ők nem követhetnek el jogtalanságot, mindaz a gazság és galádság, amit elkövetnek ellenünk jogszerű, hisz az maga a törvény.
Most közeledik ez a nap újra, ismét eldönthetjük, mit akarunk, rabok legyünk, vagy szabadok? De hiába közeledik, nem tudunk mit kezdeni szabadságunkkal. Bár azt már tudjuk néhányan, hogy ez az egyetlen nap, amikor lehull rólunk a bilincs, amikor elindulhatnánk a szabadság felé, s bár már tudjuk, hogy nem akarunk rabok lenni, de azt még nem tudjuk, hogy hogyan lehetnénk szabadok?
Hát jöhetnek a régiúj új kényurak újra, mint kígyó fonnak körbe és éneklik fülünkbe: bízz bennem, a Kánaánba vezetlek el, nem kell semmi mást tenned, csak ruházd rám hatalmadat!
S sokan hinni fognak újra, mer hinni akarnak, mert hinni kényelmes, mert hinni jó.
Elvakult hitükben nem látják, hogy a hatalomért versengő kényurak valójában lakájok, szolgák maguk is, mert azok, akik pénzükkel hatalomba segítik őket, már másnap benyújtják a számlát, és kíméletlenül behajtják a követeléseiket.
Mi meg hajthatjuk be a fejünket a rabigába újra, örülünk, ha verejtékünk árán alamizsnát kapunk, ha morzsákra futja.
S mert már annak sem hihetünk, amit látunk és hallunk, mert tudatosan csapják be minden érzékszervünket, tudatosan vezérelt és adagolt információkkal módosítják tudatállapotunkat, hisszük, hogy jól van ez így, így kell ennek lennie, ez a demokrácia, az emberi jogok kiteljesedése, a szabadság maga. Azok a milliók, -bolygó szinten milliárdok- akik kihullanak a rostán, csak egy modern Taigetoszon a társadalom érdekében feláldozott selejtek, a természet nagy tévedései, és büszkék és boldogok vagyunk, amíg magunk is nem kerülünk fel a Taigetoszra..
De sokan vannak már, akiket hurcolnak a szakadék felé, s akik azt remélik, megúszhatják: ha elzavarhatnák a régi urakat, ha új urak jönnének, nem nekik kellene a mélybe zuhanniuk.
Mert nem látják, hogy azok az új urak új Taigetoszokat fognak építeni, hisz már nagy a zsúfoltság a régin, és csak addig van szükség ránk, a szavazatunkra, amíg a hatalomba segítjük őket, hogy majd ők dönthessék el, kik, és milyen sorrendben hulljanak a mélybe.
Mindazoknak, akik ezt látják, egyetlen reális lehetőségük maradt a kialakult helyzetben, hogy mentsék, ami még menthető, hogy elkerüljünk egy végzetes hibát: azon a napon reggel bevesznek egy marék dedalont, és elmennek szavazni az MSZP-re.
Mert ezzel életet és időt nyerünk, hogy felkészülhessünk végre arra, hogy ne valami ellen, hanem végre valamire szavazhassunk. Nyerünk négy évet, hogy megoldjuk együtt közös gondjainkat, hogy a következő napon, amikor visszanyerjük szabadságunkat, élni is tudjunk vele.
Mint minden, ami tőlünk függ, ez is csak rajtunk áll.

Hozzászólások
Eddig 92 komment érkezett (
)
1.
relatív
2010. 01. 30. 1:17
Kedves Zsuzsa !
Nagyon jól foglaltad össze a magyar emberek előtt álló lehetőséget, és egyben a valóság megmutatása mellett az egyetlen, mai időben követhető lehetőséget - a nagy veszteség elkerülése végett - IS megjelölted.
Szerintem IS az előre mutatás a cél, és nem az állandó visszatekintés - arra, mint írtad IS - a továbbiakban kell sort keríteni, kijavítása, és a továbblépés végett.
Most az összefogásra van az országnak szüksége, ismert akik ebben támogathatják a további haladás elősegítését !
2.
KerekesZS
2010. 01. 30. 1:30
Kedves Relatív, hogy némi malíciát vigyek a dologba: eddig is voltak hibák, és eztán is lesznek eredmények.. Komolyra fordítva a szót: Ma egy adott problémával kell szembenéznünk, az összes többi nem érdekes, és az sem, hogy ki okozta, és miért. Most csak az az érdekes, hogy ha a többi problémát meg akarjuk oldani, akkor most át kell jutnunk valahogy az első akadályon.
Ha ezen elbukunk, akkor a többi akadály számunkra már nincs is.
3.
jól értem?
2010. 01. 30. 1:39
és azért kell ez a pártosszavazósdi bohózat, mert kevesen vannak, akik nem így akarják?
gondolom, ezt már olvastad: www.ujreformkor.hu/hankiss-elemer-%E2%80%9Cyes-we-can%E2%80%9D-halaltanc-vagy-tarsadalmi-reformok
(én még nem végig)
ezt találtam burnout blogjában, ez milyen?
27. polgári engedetlenség (látogató)
2010. 01. 22. 1:52
#6"Egyebkent komolyan mondom, hogy van egy ket dolog aminek nem jognak, hanem kotelezettsegnek kellene lenni, ilyen az orszag ugyeiben valo tevoleges reszvetel, azaz a szavazas."
Mindenki, aki eddig elment szavazni, bűnös, cinkos, nagyképű és büntetést érdemel.
bűnös=nem ismeri fel, h a pártos szavazásdibohózat idejét múlt
cinkos=20 éve tartja a tolvajokat hatalmon
nagyképű=hogy lehet valaki annyira öntelt, h azt hiszi eltudja dönteni ki a legmegfelelőbb és elmegy szavazni?
#20"én is szimpatizálok azzal, hogy kötelezővé kellene tenni, de épp most... erőltetni nem kéne."
sőt, gyorsan tenni kéne valamit, még a szavazások előtt, h sorra se kerülhessen, mert:
"T. Köcsög magyar választópolgár!
Úgy érzem, egy-két kérdés tisztázásra szorul. Az sejlik, hogy 17 évvel a rendszerváltás után, még mindig nem vagy tisztában a demokrácia játékszabályaival!
Igen, 299 Ft-ért ebédelek, és 18 millió a benzinpénzem. És?
Egyrészt f@szközöd van hozzá, másrészt meg ez nekem (legálisan) jár.
Hallom a rikácsolásod a társadalmi igazságosságról, meg az elosztásról, meg a sok bugyuta, idealista blablád, hogy nekem miért igen, neked meg miért nem.
Azé’ baz’meg, mert Te egy fingszita kis pöcs vagy, én meg az elit.
Azé’ baz’meg, mert én hozom a törvényeket! Magamnak. És ha megszopod, - mert én úgy gondolom, hogy meg kell, hogy szopd - akkor így jártál. Majd négy év múlva szavazol, anyádra.
Mit cincogsz? Visszahívás? Te kis f@sz! Hát azt a telibeb…tt alkotmányt is én írtam, gondolod, hogy megtettem neked azt a szívességet, hogy beleírtam, hogy visszahívhass?
Négy év, kis köcsög! Négy év. Ez a rendszer a négyéves diktatúrák sorozata. Buktam már meg az elmúlt tizenöt évben, egyszer is? Tessék? Láttál Te már időközi választást, ebben a qrva országban? Nem figyelsz, kis f@sz!
Tényleg, kire szavaztál tavasszal? A komcsikra, vagy a Fideszre? Tudod miért kérdezem?
Mert még azt sem vetted észre, hogy ez is qrvára mindegy. Én baz’meg, ha megyek szavazni, beviszem a fülkébe a kutyám, rászaratom a szavazólapra és azt adom be. Mert mindegy, hogy ki mellé húzod az ikszet, érvényes-e a szavazatod vagy sem. Mindenképpen rám szavazol. Mert egyedül belőlem választhatsz. Én egy vagyok. Az elit. Az E L I T!
Szociáldemokrata, liberális, szocialista, meg konzervatív. Ezt a szart is meg lehet veled etetni? Öcsém, hogy Te mekkora f@sz vagy! Szerinted a büfében van jobbos és balos szendvics? Ugyanazt a kenyeret zabáljuk, ugyanazt a tehenet fejjük, csak a székházra teszünk ki más-más logót, hogy tudjad, éppen melyikünk szónokol, napirend előtt.
A világ nem vízszintesen van felosztva, jobb és baloldalra, hanem függőlegesen, fentre és lentre. Ja, a fent én vagyok, a lent meg Te, Te kis paraszt. „A törvény szerződés, gazdagok és szegények között.” – azt hitted vicc, mi?
Még pofázol, hogy elkúrtuk, elkúrták az országot? És gondolod, hogy nem szarok bele vastagon? Engem addig érdekel a szaros hazád működőképessége, amíg az képes kitermelni a benzinpénzem, meg az illetményem. Az meg egyelőre nincs veszélyben. Zsé van, főnök és kontroll nincs. Ergo, szarunk bele!
Tudom, neked ez most nagyon nem tetszik. Há’ nyazsgem! Vagy tudod mit? Menj le tüntetni! Azt nem szarjuk le, gondolod? Menj le és rázd a nyálad a Kossuth téren, de ha nem tud elaludni tőled a gyerek, ígérem, szétbaszatom a fejed a Gergényivel. - Mellesleg, utálom ezt a seggnyaló csókát, de hát minden házba kell valaki, aki leviszi a szemetet. -
Visszatérve a benzinpénzemre, kurvára utálom ha a zsebembe turkálnak. Igen, öt milliárdot basztunk el, majd' négyszázan. A vizitdíj meg 10 millió emberen hoz vagy másfél milliárdot. Igen baz’meg, spórolni kell! Gondoltad, hogy majd én kuporgatok? Ne kezdj el rinyálni, hogy a nyomorult nejeddel, és a két kibaszott kölyköddel éltek 120 nettóból! Unalmas. Közölöm veled, hogy kurvára beleszarok. A két szaros gyereked is csak annyira érdekel, hogy ne dögöljön éhen. Hogy legyen majd, akivel tíz év múlva is magamra tudok szavaztatni. Egyébként meg mit ugatsz? Nem tetszik a proliélet? Neked is áll a zászló, lehetsz Te is politikus! Ha nem, akkor meg kuss! Te választottad, szavad nem lehet.
Négyszázan. Igen, ennyien vagyok. Emlékszel még, hogy ezt a kampányt is (mint mindegyiket) úgy kezdtük, hogy most aztán kisebb parlament lesz? Lett? Na látod! Hogy a saját munkahelyemen csináljak létszámleépítést? Kekeke…
Miért, szerinted mi a f@szt kezdenék a Laci fiammal, ha nem tudnám betolni képviselőnek? Legyen prolimunkásköcsög, mint Te? Viccelsz, ugye?
Szóval, Kedves Köcsögmagyarválasztópolgár!
Sajnálom, hogy ilyen módon és ilyen stílusban kellett tudomásodra hoznom, amire magadtól is rájöhettél volna. Mivel nem csak birka, hanem barom is vagy, erre a megoldásra miattad kényszerültem. Nem akartalak megbántani, és az önérzeted sem akartam agyonbaszni, de minekután Te akkora pöcs vagy, hogy képtelen voltál a tények segítségével a valóságos helyzeted meghatározni liberális demokráciánkban, így ez a levél nem más, mint a Te nyelvedre lefordított helyzetelemzés. Most, hogy tudod már, hogy hová sorold magad, szeretnélek megkérni, hogy a fentiek figyelembevételével a pofádat evésre használd, és most húzzál vissza dolgozni, köcsög!
2008 Budapest, Európa
Tisztelettel:
A politikai elit."
*pártok eltörlése,
*miniszteri, képviselői posztokra pályázat kiírás, teszthegyek
(Egyebek mellett felmérik, mennyire képes összpontosítani a jelölt, mekkora az intelligenciaszintje, milyen az erkölcsi érzéke, megbízható-e. Vizsgálják azt is: hogyan tűri a feszültséget, kezeli a stresszt. Egy rendelet értelmében ugyanis nem dolgozhat védett munkakörben olyan személy, akinek az intelligencia-hányadosa nem éri el a 90-et. Kizáró ok a szenvedélybetegség (alkoholizmus, szerencsejáték-függőség), a súlyos személyiségzavar, valamint a megvesztegetésre és a korrupcióra hajlamosító tényező. A tesztelés arra is jó, hogy kiszűrje azokat, akik akár a hatalommal való visszaélésre is hajlamosak.)
www.168ora.hu/itthon/horoszkop-alapjan-dontik-el-melyik-palyazo-kapja-az-allast-30219.html
*naponta a végzett munka közzététele az interneten személyekre lebontva
*visszahívhatóság
Szerintem.
4.
relatív
2010. 01. 30. 1:51
Kedves Zsuzsa !
Mindazokkal egyet értve, melyeket itt, és korábban IS kifejtettél, a legnagyobb feladatnak a gondolkodásra kész emberek helyes irányba való fordítását tartom, mivel a lelki, eszmei nyomás alól mindenképpen fel kell rázni a tömegeket a kedvező eredmény érdekében.
Sajnos eléggé sok téves ismeret nyert napvilágot a korábbi, illetve az előttünk álló feladatok helyes értelmezésének meggátlására.
A valóságos lehetőségek és a vágyak mielőbbi közelítésével talán a józan észre lehet még kedvezően hatni a közeljövőben - még a voksolás előtt.
5.
KerekesZS
2010. 01. 30. 1:53
Kedves Jólértem, azt gondolom, hogy ennél picit egyszerűbb a probléma: azt, hogy ki dönthet egy ember élete fölött, nagyon-nagyon szigorú képzettséghez kötjük, nevezetesen azt, hogy ki lehet orvos: hosszú évek előírt tanulmányaihoz, sikeres vizsgáihoz, és még sikeresebb gyakorlatához. Ahhoz meg hogy sok ember, egy társadalom élete felett valaki döntést hozhasson meg elég egy faiskola, meg két dioptria a szegedi obszervatóriumból. Fura, nem?
6.
relatív
2010. 01. 30. 1:54
3.-ra !
téged már elvesztett az ország !....és a családod...sajnos !!!
Talán a valóság talajára valahogy vissza kéne kapaszkodnod !
7.
KerekesZS
2010. 01. 30. 1:56
Kedves Relatív! A reményt semmiképpen nem kell feladnunk, szinte biztos, hogy az emberek előbb-utóbb racionálisan fognak dönteni, feltéve, hogy előbb az összes többi lehetőséget kimerítették :((
8.
siraly
2010. 01. 30. 2:00
Kedves Zsuzsa!
Esetleg ugy gondoltad: nyerunk MEG negy evet.... :)
9.
relatív
2010. 01. 30. 2:14
Azt gondolom, sokan nem tudnak - korábbi biztos ismereteik ellenére sem - eligazodni az utóbbi időben közszájon forgó hatalmas ellentmondások közt, az igazat keresve mindinkább elvesznek, tévútra keverednek még a józanul gondolkodók IS.
Ezért van hatalmas feladatunk a tények helyes értelmezésének lehetőségét az emberek elé tárni, a legjobb döntésük kiváltása érdekében.
Az lenne a legjobb, ha mindenki saját maga jönne rá a lehető legjobb követésének ízére, de ez még - úgy gondolom - elég messze van, ezért a ráhatásban kell bíznunk !
10.
jól értem?
2010. 01. 30. 2:18
off hogy is jutottál erre a kijelentésre?
#6 "téged már elvesztett az ország !....és a családod...sajnos !!!"
és ugye semmi közöd hmmmm-höz?
on
11.
KerekesZS
2010. 01. 30. 2:35
Nem Sirály, nem úgy gondolom. Úgy gondolom, hogy mindennek ideje van. A tévedéseink belátásainak is.
12.
siraly
2010. 01. 30. 3:07
OK
13.
Nantal
2010. 01. 30. 3:37
2.-re
...na, EZ, A PONTOS, - és rövid (közérthető!) -, MEGHATÁROZÁS...!!!
...gratulálok...!
5.-re
...ezzel nem értek egyet...!
...legszívesebben korlátoznám, egyes szakmák túl burjánzását a parlamentben, többek közt, a jogászok, orvosok, közgazdászok, pedagógusok, stb létszámait, limitálnám a szükséges mértékekre...!!!
...de erre "rá kampányolva" is, eredményt lehetne elérni...!!!
14.
palibatya
2010. 01. 30. 5:42
Szia ZS!
A kép, amit lefestesz rendkívül sötét, a bajom vele az, hogyha valaki a dolgok mélyére képes látni, és nem csak a csillogó (?) felszínt nézi, akkor nem tudja cáfolni.
A két válaszodhoz lenne megjegyzésem.
2. hsz.
„Ha ezen elbukunk, akkor a többi akadály számunkra már nincs is.”
Ezt a megállapításodat túlzónak, és igazából megalapozatlannak tartom. A történelem nem ér véget 2010 áprilisával.
(Ennek az állításodnak az élét később magad is tompítod)
7. hsz
„A reményt semmiképpen nem kell feladnunk, szinte biztos, hogy az emberek előbb-utóbb racionálisan fognak dönteni, feltéve, hogy előbb az összes többi lehetőséget kimerítették :((„
Úgy gondolom, hogy az emberek racionális döntéséhez nem egy „új Moháccsal” való riogatásra, hanem egy választható racionális alternatívára van szükség.
Ennek, a ma még nem létező racionális alternatívának a választását a liberális, és baloldali pofonok után egy jobbról kapott mélyütés szerintem csak elősegítheti.
A kijózanodáshoz ki kell ürítenünk még a jobboldal keserű italát is, de közben készülni lehet és kell is a „racionális alternatívával” 2014.-re.
Mert szerintem választások azért akkor is lesznek.
15.
Papus
2010. 01. 30. 6:42
Kedves Zsuzsa!
Az írásoddal egyetértek, sajnos ez a helyzet.
Az én X-em egy olyan helyre fog kerülni, ahol esélyt tudok adni a baloldalnak az újjászületésre.
Én mit gondolok?
Az MSZP most esélytelen, más kicsit is baloldali erő nincs a bejutókra esélyesnek nyilvántartottak között.
Legalábbis ezt akarják elhitetni velünk. Szét kell nézni, akarni kell a mást, és létre lehet hozni egy erős "baloldali" ellenzéket.
Ezzel nyerhetünk négy évet, hogy megismerjük a jelentkezőket, kiérdemlik e a szavazatot 2014-ben.
Különben megint valami ellen, vakon fogunk szavazni.
Az nagyon sajnálatos dolog, hogy a választási rendszerünkben, az újak képtelenek eszközök híján hathatós kampányt csinálni.
Ha az arra érdemeseket kicsit segítenénk, akkor tennénk jót az országnak.
Én az MSZP mellé beküldeném ellenzéknek az LMP-t, a Civil Mozgalmat, ... stb.
Így kiderülne, képesek e az összefogásra, az ország érdekében, vagy csak hatalomra vágynak.
"Addig lehet más a politikai, míg kampány van. Utána az ország és egyben a választók érdeke az elsődleges."
16.
KerekesZS
2010. 01. 30. 9:17
Péter hosszútávon természetesen igazad van a további akadályok kérdésében, de sajnos én már csak rövidtávú vagyok :) Valamint az emberek passzivitásáról, csalódottságáról, letargiájáról azt hiszem nem kell téged győzködnöm.
17.
KerekesZS
2010. 01. 30. 9:23
Nantal félek nem értetted meg az országvezetés szakmaiságára vonatkozó kissé szarkasztikus megjegyzésemet, pont az a bajom, amit felsorolsz, az illetékes elvtársság, a mindenhez értő jogászok, tanárok, .. virágkertészek serege a törvényhozásban.
18.
KerekesZS
2010. 01. 30. 9:33
Papus, értelek, de a baloldaliság nem attól függ, hogy valaki azt mondja magáról, hogy baloldali.
Jobboldali, aki a tőkés rendszer fenntartásában érdekelt és baloldali aki a meghaladását szorgalmazza, a többi csak hablaty, és technikai kérdés. Bárki, aki magát baloldalinak vallja, és nem fogalmaz meg rendszerkritikát, az gyanús, légy óvatos vele..
19.
Papus
2010. 01. 30. 9:34
Zsuzsa!
Na ezért kell beengedni 4 évre ellenzékbe, és akkor lehet látni mi a helyzet.
20.
lordart
2010. 01. 30. 9:54
Kedves Zsuzsa!
Az elején levezeted, hogy milyen volt az első "szabad választás", hogy az embereknek fogalmuk sem volt, hogy mit akarnak, csak azt, hogy mit nem akarnak.
Aztán nagy igazságokat írsz szavazókról, politikusokról, állapotokról.
A legvégén pedig azt sejteted, hogy húsz év elteltével ismét ott tart a magyar, hogy csak ismét nem akar valamit:
"Mindazoknak, akik ezt látják, egyetlen reális lehetőségük maradt a kialakult helyzetben, hogy mentsék, ami még menthető, hogy elkerüljünk egy végzetes hibát:" Ismét elkerülni akarsz valamit, és nem az van, hogy tudod, mit akarsz.
Megpróbálod megközelíteni úgy is a dolgot, hogy jelenleg az ország majdnem 70%-a éppen az elmúlt nyolc évet nem akarja újra???
Én pedig azon kevesek közé tartozom, aki akarnék valamit, csak azt nem képviseli senki jelenleg. Még a láthatáron sincsen...
Egy biztos: ÉN nem akarom azt, amiről az elmúlt nyolc év szólt. Erre volt nyolc évük valakiknek, hogy már ennek a garnitúrának egy szavát se hihessem el.
21.
lordart
2010. 01. 30. 9:56
Nagyon olcsó trükknek tekinthetik ezt sokan, hogy most éppen nem a bebizonyított kormányzási képtelenségük miatt (mert azért nem logikus), hanem a nagyon rossz elkerülése miatt kell az MSZP-re szavazni. Mindegy, hogy mi miatt, csak ők maradjanak hatalmon?
Ez enyhén szólva nehezen követhető butaság...
22.
KerekesZS
2010. 01. 30. 10:49
Kedves Lordart, sajnálom a ha félreérthető voltam: nem azért kell az Mszp-re szavazni, hogy ők legyenek hatalmon, hanem hogy megakadályozzuk a soros hatalom 2/3-s többségét.
Változásra meg csak akkor számíthatunk, ha nem várunk arra, hogy majd valaki képviseli a mi akaratunkat, hanem mi magunk kooperálunk annak érdekében, hogy egy élhető környezetet teremtsünk magunknak.
Ez a szeretném és az akarom közötti különbség is, a szeretném az az, amit jó lenne, ha valaki megcsinálna helyettem, az akarom meg az, amiért magam is hajlandó vagyok szisztematikusan és kitartóan dolgozni.
Azért kell most az Mszp-re szavazni mindazoknak, akik meg akarják akadályozni a szentkorona tanra alapozott országlást, mert nincs most más reális erő, aki képes lenne ehhez elegendő szavazatot kapni, annak ellenére, hogy normális körülmények között az ember igazából inkább levágná a kezét mint hogy az Mszp neve mellé tegyen egy x-t.
Már talán elegen látják, hogy változás kellene, de időt kell nyernünk, amíg olyan szervezettséget érünk el, hogy oda lehessen állni felelősséggel az emberek elé, hogy mi így gondoljuk, mit szólnátok ehhez?
Most éppen úgy csinálunk mint a tigris, aki mindent szeret, csak pont azt nem, amivel éppen megkínálják, de talán egyszer csak odaérünk már Kangához :)
23.
cselcsabi
2010. 01. 30. 11:29
KerekesZs:
azt írod:
"Most közeledik ez a nap újra, ismét eldönthetjük, mit akarunk, rabok legyünk, vagy szabadok? "
Igen, ITT AZ IDŐ, most vagy soha!, lemossuk a gyalázatot!
Azután majd elkezdünk gondolkodni egy új baloldal felépítéséről, alulról. De tényleg alulról! Nem a Parlament elnöki székéből!
Lehet persze V. Ferdinándtól, Windisch-Grätz-től, Jellasicstól és Haynautól is várni a megoldást!
De aki így tesz, az sehonnai bitang ember!
24.
kocsobur
2010. 01. 30. 11:40
Nézzünk pár "alternatív" szempontot.
Márpedig, mint ahogy a szabóság jelmondata is szól,"hozott anyagból dolgozunk".
És ez a hozott anyag amit látunk.
1.A sajátjai által egy év után, 1996 április 1-én kirúgott, megbuktatott bokros lajos.
És körülötte egy lakodalmas kutya hányására emlékeztető MDF-es(?)SZDSZ-es(?) csürhe.
2. Házmesteri eftárs& gyurcsany "elkúró" band.
Ami eszébe jut róla valakinek (ha egyáltalán) az hogy forradalmilag levágatta a pinaszakállát.Valamint emlékezetkieséssel küszködő tanú Cúslág tárgyalásán.
3. Vona& Baló Györgyné. & Operettnácik népi zenekara.
4. Orbán/Fidesz.
Ebből kell választani erre a helyzetre amiben az ország van 8 év után, egy kormányzó embert/csapatot.
Ugye nem nehéz?Pláné ha azt nézzük, kapásból nem is az a kérdés, hogy ki kormányozzon, hanem HOGY KI NEM.
És azok akik az elmúlt 8 évet elkúrták-na azok biztos nem.
Ugye hogy nem is olyan nehéz a döntés?:P
25.
KerekesZS
2010. 01. 30. 11:42
Igen Csabi, elölről kezdve, összefogva, közös erővel újra építkezve tudnánk csak változást elérni, magam is azt gondolom. Talán elég nagy pofont kaptunk ahhoz, hogy felébredjünk, kijózanodjunk és nekilássunk.
26.
KerekesZS
2010. 01. 30. 11:49
Kocsobur, én most leginkább a spanyol választási rendszerre vágyom, aholis van egy "állandó jelölt", úgy hívják: egyik sem nyerte el a bizalmamat.
Ha nálunk is lenne ilyen, nem lenne gondom, habozás nélkül "őt" választanám.
Az Orbán féle verzióról meg már oktatófilm is készült:
www.youtube.com/watch
27.
Nantal
2010. 01. 30. 11:57
17.-re
...kedves Zsuzsa...!
...jól gondoltad...! ...de, a javítással érthetővé vált, köszi...!
...amúgy pedig, a választási rendszerünk miatt a parlament SZAKMAISÁGA csak akkor biztosítható, ha kizárólag listás választás valósul meg...!
...az egyéni körzetes megoldás a valóságban - szerintem -, a választók félre vezetése, annálfogva, hogy a parlamentbe kerülve, rájuk is kiterjesztik a "pártfegyelmet"...!
...innentől kezdve "mutyi" (maffiázás!) az egész képviseleti demokráciának hamisított "katyvasz"...!!!
...ráadásul, maga az egyéni körzetes képviselőség is egy "malaszt", a "pártfegyelem" nélkül is, hiszen területi képviseletnek megyei, régiós szinteken, stb. lehetséges szerepe, országos szinten kifejezetten érdek hátrányra vezet...!
...ráadásul, az MSZP - nem régen -, javaslatba is hozta, ám az ellenzék (FIDESZ) elutasította...!!!
stb. stb. stb....!
28.
kocsobur
2010. 01. 30. 11:58
Re#26. KerekesZS(" én most leginkább a spanyol választási rendszerre vágyom, aholis van egy "állandó jelölt", úgy hívják: egyik sem nyerte el a bizalmamat.")
Ez ne is haragudj, de olyan dávidibolyás:P(2006- se Orbánt se Gyurcsányt nem segítjük a hatalomba". És a választók hülyébbik része nem folytatta a logikát azzal hogy "és akkor mi lesz?
ez kinek jó? ki fog akkor kormányozni? mert egy biztos: valakinek KELL.
A spanyol rendszerről meg annyit(feltételezem , a maira gondolsz, nem Francora, vagy
a Tejero alezredes vezetésével spanyol parlament, a Cortes elleni puccsra , a Moncloa-pakumot meg-joggal-nem is feltételezed), szóval ott is: dönteni kell.
Vagy-vagy.
Igaz, ott is nemcsak a teljesítmény számit.
Hiába a jobboldali Néppárt a jobb és hiába döntötte romba azóta Spanyolországot a Zapatero vezette baloldal.
A 2004 március 11-i madridi terrortámadás miatt a Néppárt a Spanyol Szocialista Munkáspárt javára elvesztette a választásokat .
29.
kocsobur
2010. 01. 30. 12:11
Re#26. KerekesZS
Ha már"oktatófilmet" ajánlottál, én viszonzásképpen egy dokumentumfilmmel kedveskedek:
www.youtube.com/watch?v=TTprUNd9tJ0
30.
radikal
2010. 01. 30. 12:22
Ezt te írtad!!
Mindazoknak, akik ezt látják, egyetlen reális lehetőségük maradt a kialakult helyzetben, hogy mentsék, ami még menthető, hogy elkerüljünk egy végzetes hibát: azon a napon reggel bevesznek egy marék dedalont, és elmennek szavazni az MSZP-re.
Egy másik blogon azt olvasom két kommentelőtöl hogy elmennek szavazni az mszpére de ha nyernek felkötik magukat!!!!
Hát nektek tetszett az elmúlt nyolc év akkor szavazzatok az mszpére!
Ne zavarjon benneteket hogy 8 évig többségben kományzott az mszp
semmi baj látszik jól megtéveszt benneteket az mszp!!!!!
most mondom én fidesz párti se vagyok!
De hogy ennyi ember még hisz ezeknek a népnyúzóknak az azért durva!
31.
cselcsabi
2010. 01. 30. 12:33
. KerekesZS
2010. 01. 30. 11:42
"Igen Csabi, elölről kezdve, összefogva, közös erővel újra építkezve tudnánk csak változást elérni, magam is azt gondolom. Talán elég nagy pofont kaptunk ahhoz, hogy felébredjünk, kijózanodjunk és nekilássunk."
Már megbocsáss, de én soha az életben nem szavaztam az MSZP-re, soha nem vártam tőlük semmit, úgyhogy tőlük soha az életben nem is kaptam pofont. És minden bizonnyal a jövőben is ez lesz a helyzet. Én csak egy olyan megújuló baloldalt tudok elképzelni, amelyben az MSZP, mint olyan, semmilyen szerepet nem játszik. Volt MSZP-ések, kellő átvizsgálás után, ha nem pöttyös a múltjuk, jöhetnek.
De csak szép lassan, nehogy megint összeálljanak egy nagy masszává.
32.
KerekesZS
2010. 01. 30. 13:01
Csabi a nagy pofont nem az Mszp-től kaptuk szerintem, hanem a rendszerváltóktól. Az Mszp meg egyszerűen fényévekre van és volt is a baloldaliságtól, mondhatni, hogy köszönő viszonyban sincs vele, de villámhárítónak még jó lehet.
33.
12szer
2010. 01. 30. 13:05
"...azon a napon reggel bevesznek egy marék dedalont, és elmennek szavazni az MSZP-re." valahogy így, bár a dedalont talán mindenképp...
Jól látod Zsu! A következtetés is helytálló: szükség van egy új baloldalra vagy egyáltalán új politikára a régi-mai pártok ellenében fellépő politikai erő(k)re.
34.
ctg
2010. 01. 30. 13:07
A kritikad nagyon jo, a megoldas szerintem mar nem. Ezt latom TGM-nel is. Latod, hogy ez eddig rossz volt, azonban a megoldas valamifele fantazmagoria ismet. Szerintem ez hiba.
Mennunk kell az elettel.
A vezetoink kikepzese semmifele oktatassal nem lehetseges,csakis az elettel. Mivel ma mar senki nem hisz Istenben, mert blabla, ezert csak azt teheti, hogy elettapasztalatokat szerez. Ez nehez. Bele islehet dogleni.
A nep egyebkent a szocialistakat elvetette, es orokre. Nem akar semmilyen oldalisagot, hanem egyensulyi politikat, valaki futtassa mar az orszagot. Ja, ez ma a Fidesz.
35.
KerekesZS
2010. 01. 30. 13:07
Radikál, hozzászólásod alapján kétségeimet kell kifejeznem annak tekintetében, hogy figyelmesen elolvastad azt amit írtam. De az is lehet, hogy csak nem értetted meg. Sajnálom.
36.
antielvtárs
2010. 01. 30. 13:08
Jó nagy marhaság! Ezek szerint normális az akinek tetszik az utóbbi majd nyolc év kormányzati ámokfutása. A hitelből kormányzás! Az államadósság megháromszorozása! Az ország leqrvázása, meg a trükkök százai! A szemkilővetés! A választók átverése! A saját nemzet elleni kampány! A brókerbotrány és a BKV ügy. Meg itt van ez a kis "cusi" is, aki egyelőre tartja az omertát, de ki tudja meddig? A hozzá kapcsolódó és tanúként már kihallgatott "jó emberek", a volt és egy jelölt miniszterelnök! Az offshor lovagok uralma! Igaz, KerekesZS! Ez és mit nem írtam le, meg amit még ezután tudunk meg, ezek mind-mind nem számítanak! Csak azon kell szomorkodnod, hogy most ezt a maffiát a választók leváltják! Ha pedig elmennek már nem kaphatsz piros bögrét sem!
37.
maxval bircaman
2010. 01. 30. 13:20
Ha a célod, hogy ne legyen a Fidesznek kétharmada, akkor erre egyetlen reális esély, hogy az MDF jó eredménnyel kerüljön be.
38.
KerekesZS
2010. 01. 30. 13:21
Kedves Antielvtárs! Nem tudom zavar-e kialakult szilárd értékítéletedben, hogy azok, akik éppen készülődnek a hatalmat átvenni egyszer már hasonló okokból mint most az Mszp elzavartattak a hatalom közeléből egy időre. Volt ott is gond bőven, ki ne emlékezne Kaya Ibrahimra, hogy mást ne is emlegessek. A szelektív memória a hívőknek belátom nagy előny, de ha el is kerülte a figyelmedet éppen arról szól jelen írásom, hogy mindegy, hogy fidesz vagy mszp, bizonyos szempontból az egyik 19 a másik meg egy híján húsz. Mert ebben a rendszerben, melynek fenntartásában mindketten egyformán érdekeltek csak arra az egy napra vagyunk szabadok, amikor választunk, utána a saját magunk által választott oligarchák diktatúrájában kell élnünk.
Nem az mszp-fidesz-jobbik- mdf-szdsz a világ, van élet rajtuk kívül is.
Sőt, ha szabad ezt mondanom, csak rajtuk kívül van élet...
39.
imisti
2010. 01. 30. 13:22
Radikal!
ki a franc mondta neked,hogy itt valakinek is tetszett az elmúlt nyolc év?!
Nekem nem!És tudod mi nem tetszett?!
Az,hogy egy gátlástalan ellenzék nem hagyta,hogy világosan kiderüljön,hogy valójában mi történt az elmúlt 20 évben Mo.-n,hogy alakulhatott ki az a képviselői-országirányítói réteg,amelyik azt meri mondani,vagy úgy mer gondolkodni,ahogy azt "jól értettem",és Zsuzsa a postban leírta!
Hogy merte az ellenzék azt a bűnhalmazt a regnáló kormány nyakába varrni,amit közösen
zúdítottak a zemberek nyakába!Az nem igaz,hogy csak az elmúlt 8 év volt a szar!Szar volt az egész rendszerváltás,és szar volt a rendszerváltás előtti 13 év!Hogy miért?Mert akkor jött rá az akkor még kommunista elít,hogy tulajdonképpen saját maga ellenzéke,mert nekünk ugyan megigérte a szocializmus felépítését,csak azt nem mondta,hogy ő viszont nem akar abban élni!
Ugyanaz a kesztyűs kéz,csak a kesztyű van kifordítva!
Ne mutogassd itt nekünk hazugszájú orbánodat,mert ő volt ennek az egész gyalázatnak a lánglelkű végrehajtója,csak éppen a pokol tűzét gyújtotta ránk,és ma is abból táplálkozik!
Nem volt jó az elmúlt 8 év!Azért sem,mert az ilyen hazug "megmondók",mint te,meg ekeke,(kocsobúr),grábla,ubul,meg egyéb hamis próféták szabadították ránk magukat,akik azzal fenyegetnek bennünket,ha nem hiszünk nekik,akkor elkárhozunk!
Hogy tudd,már elkárhoztunk,ezért hadd válasszuk meg mi magunk,hogy ki miatt akarunk elkárhozni!Újra!
40.
KerekesZS
2010. 01. 30. 13:26
Max, nem értek veled egyet ebben. Dávid Ibolya akkor és ott bizonyította be elvtelenségét és érdemtelenségét, amikor erre lehetőséget kapott. Egy miniszteri szék, és máris megvan az áhított 2/3..Bármit odaadna, csak rivaldafényben legyen, ha kell ért a focihoz, ha kell, akkor meg nem, csak a saját érdekeit ismeri.
Még egy használt autót sem vennék tőle, nem hogy rászavazzak..
41.
lordart
2010. 01. 30. 13:57
Igazad van Zsuzsa!
A szeretném és az akarom között nagy a különbség. Köszi a kiigazítást... Meg a 2/3-ad elkerülése sem akkora butaság, hacsak nem kerül az MSZP ismét hatalomra, mert ha úgy lenne, akkor annál nagyobb szavazói butaságot már el sem tudnék képzelni...
Bár a 2/3-tól sem kell félni. Azért létezik még nép és nemzet is a világon. A Fidesznél sokkal bebetonozottabb hatalmakat buktattak már meg a világon, ha éppen elegük lett az embereknek...
A szeretnémet én is felváltom akaromra. Elkezdek azon dolgozni, hogy részben, vagy teljesen megvalósulhasson az, amit AKAROK. Közösen azokkal, akik még ugyanazt AKARJÁK.
Négy év elég lesz rá, ha Isten is megsegít... :-)
42.
Nefelejcs
2010. 01. 30. 13:59
Zsuzsa, nem értelek, akkor miért nem az LMP-re szavazzunk?
Mi történt, hogy most "jó" az MSZP?
Elvész a szavazat, ha kispártra adjuk?
43.
antielvtárs
2010. 01. 30. 14:00
Kedves Kerekes ZS!
Persze, hogy emlékszem még arra az időre! Az a kormány volt az egyetlen, amely regnálása alatt nem nőtt, hanem csökkent az államadósság. Továbbá ők voltak azok akik hagytak pénzt a kasszába, amikor elmentek! Amit a D-209 fedőnevű többnyire egzotikus helyeken(de nem itthon) tartózkodó miniszterelnök eltapsolt! Azt a kormányt nem elzavarták, hanem nem választották újra. Ebben benne voltak az MSZP jó nagy hazugságai, és volt benne csalás is! miért is nem számolták újra a szavazatokat? Miért siettek annyira megsemmisíteni? Ezzel együtt az MSZP csak éppen, hogy nyert. Viszont volt 3,4% elveszett jobboldali szavazat, amit a MIÉP-re adtak le! Ennek fényében pedig, hogyan lehet azt mondani: elzavarták? Érdekes és nem minden elfogultság nélküli meghatározás. Igen volt Kaya Ibrahim is! Ő vett meg a Simicskától egy céget, utána egy évre eltűnt. Mennyi ilyen volt akkor? Naponta történt legalább tíz! de ezt az egyet jól felfújta a sajtó, meg is hálálták nekik: Az MSZP-nek is volt olyan cége, ami a Köztársaság téri központban székelt és nyomtalanul eltűnt a terheivel. Csak ezt valahogy nem fújta fel a sajtó. Volt viszont permanens rágalomhadjárat Orbán ellen. Egyébként ezt a Kaya ügyet már lezárták rég és nem is találtak bűncselekményt. Volt még erre + 4 éve az MSZPnek a Keller féle államtitkárság alatt, amikor pedig nagyon szerettek volna valamit rábizonyítani az ellenzékre. Mind olyan erőltetett kitaláció volt, hogy egyet sem lehetett vádemelésre küldeni.Nos akkor miről beszélünk, miről beszélsz te, kedves ZS? Mert az amit nekem a 38.-ban felsoroltál...? Hááát, hogy is mondjam? Nem konstruktív!
44.
KerekesZS
2010. 01. 30. 14:30
Ebben igazad van Lordart, de a 2/3 ennek a csoportnak a kezében nagyon veszélyes, már ismerjük őket, tudjuk, hogy mire számíthatunk, nekem már nincs sok 4 évem, amennyire lehet ezt az elkövetkezőt is meg kellene tudnunk védeni valahogy, és ha jól dolgozunk majd, lehet hogy 4 év múlva végre valamire fogunk tudni szavazni..
45.
KerekesZS
2010. 01. 30. 14:51
Nefi, én azt gondolom, hogy az Mszp eddig sem volt jó, és most sem jó, de úgy gondolom, ahogy mondod, ha nem rájuk szavazunk elvesznek a szavazataink. Igazából csak egy választás van Fidesz -jobbik, vagy nem fidesz- jobbik, a 2/3-t nem fogjuk tudni másként megakadályozni szerintem, miközben persze még kevésbé fogjuk szeretni azt mszp-t hogy erre a lépésre kényszerített minket. Most leginkább Időre van szükségünk, sima önvédelem.
Az LMP meg azon kívül, hogy tiszta kezet ígér nagyon mást sem, a mostani bajunk nem egy nátha, ami magától elmúlik. A tervek szépek, csak a forrásmegjelölés hiányzik: miből?
Ki fogja előállítani azt, amit fel akarunk használni, amit el gondolunk valahogy majd osztani?
Hiányzik a helyzet elemzése, és a megoldási javaslat a problémákra, egy ország irányítása nem abból áll, hogy majd mi nem nyúljuk le a közöst...
Nézd meg a választási ígéreteket, melyikben látsz egy háromlábú gazdaságpolitikai elképzelést?
Arról egyik sem beszél, hogy miből lesz a Kánaán, csak úgy lesz, mert ők nagyon akarják.
A monetáris és fiskális politika nagyon kevés, az vezetett oda, ahol vagyunk, a totális csőd közelébe. Ágazati politika ebben az országban 20 éve nincs.
Nyoma sincs annak egyiknél sem, hogy miből fog felépülni az általuk ígért Kánaán..
46.
Nantal
2010. 01. 30. 14:53
40.-re
...jól látod Zsuzsa...!!!
42.-re
...igen, Nefi...!!!
47.
mamma
2010. 01. 30. 15:02
39-re
Imisti, nagyon jól látod, gratula! :)
48.
következetes
2010. 01. 30. 15:12
"Egyszer mindenért felelni kell,
egyszer minden számadásra kerül,
mert él még bennünk a törhetetlen hit,
hogy nem mindég a szemét marad felül... "
A válsztók majd döntenek. Szeretnének-e újabb sarcokat. Akarnak-e könnygázt, gumilövedékeket az emberek pofájába minden ünnepen. Már füre ülni is tilos? Az ilyen demokráciát véded Zsuzsa?
Akinek Magyarország a hazája és nem kurvaország, nem fogja az MSZP-hez húzni az X-et áprilisban!
49.
albandi
2010. 01. 30. 15:36
"mert azok, akik pénzükkel hatalomba segítik őket, már másnap benyújtják a számlát, és kíméletlenül behajtják a követeléseiket."
Ebben kell először változtatni! Addig mindig ez fog ismétlődni, amíg a pártokat pénzeli az állam, és pénzeli boldog, boldogtalan, úgy, hogy még a jó isten sem tudja mennyit költenek!
Kényszerítsük ki, hogy csak közvetlenül, ellenőrizhetően, mi, a választók adhassunk pénzt a pártoknak, de mindenkinek, egyházaknak, és mindenféle gittegyletnek!
Hogyan? Az adónkból! Emeljék fel törvényben azt a részt (ami most 1+1 % ha jól tudom)
mely felett mi rendelkezünk! Természetesen számítások alapján, aminek alapja lehet a mostani törvényesnek minősített, elszámolt összeg!
Azok pedig akik nem adóalanyok, ezeket az összegeket csak erre a célra rendszeresített csekken, utalványon tehetik meg!
Két dolgot lehetne egyszerre elérni! Az első az, hogy minden fillér nyomon követhető lenne! A második az, hogy nem kellene itt különböző kutatásokat végeztetni a pártoknak (szintén a mi pénzünkön), hanem egyszerűen belenéznének a kasszába, és rögtön rájönnének, hogy valami nem stimmel! Ezt természetesen a választások között is jól érzékelhetnék, mert vagy több lenne a kasszában, vagy kevesebb, vagy semmi!
Aztán akik nem kapnának pénzt azok mehetnének a sunyiba!
50.
KériSzépen
2010. 01. 30. 15:51
Zsuzsa, eddig azt gondoltam, hogy még "polgár"pukkasztásnak is jó ötlet Bokrosra szavazni,nem mintha nem értenék vele egyet. Az ötleted,hogy szavazzunk az MSZP-re, az én elképzelésemhez képest,hogy szavazzunk az MDF-re, olyan színvonalúan szürreális és okos, hogy a végén még átgondolom.
51.
gubkaferi
2010. 01. 30. 16:16
A valós helyzetképet a 3. sz. commentben megirta tisztelt kollégánk. Ezt a politikai elitet már nem elég birálni, választásokon erősiteni vagy gyengiteni. MEG KELL ŐKET SEMMISITENI, OLYAN HELYZETET KELL NEKIK TEREMTENI,HOGY SOHA.....SOHA TÖBBÉ AZ ÉLETBEN HATALOMNAK MÉG CSAK A KÖZELÉBE SE KIVÁNKOZZANAK. LEGYEN A KÖVETKEZŐ PÁR ÉV A FOLYAMATOS VÁLASZTÁSOK IDŐSZAKA. MÉG AZ SEM BAJ ,HA ÁLDOZATOK ÁRÁN. LE KELL ZÁRNI A JELENT ÉS MEG KELL TEREMTENI A KÖZVETLEN DEMOKRÁCIA INTÉZMÉNYEIT. ELÉG VOLT A DÖGKESELYÜKBŐL......
52.
Pare
2010. 01. 30. 17:00
Kedves Kerekes!
Te melyik bolygón élsz?
Amit leírsz egyszerűen nem igaz!
53.
imisti
2010. 01. 30. 17:03
43-ra!
Antiet!
Azért ne ülj fel minden mesénekMert az mese,hogy tele kasszát adtak át,és hogy nem vettek fel kölcsönt!
2002 tavaszán,pontosan meg nem tudom mondani mikor,Bánó András fagatta Varga Mihályt
a kormány által felvett hitelekről volt szó,hogy minden szarra hitelt vesz fel a kormány,bezzeg ők 2002-ben 350 milliárd orinttal adták át a kasszát!
Bánó egy kis cinkos mosollyal megjegyezte,hogy:.de az is kölcsönbe lett felvéve,nem?!
Varga hebegve nyögte ki,hogy:háát,..igen!!
Nem tudom,megvan-e még a MTV-nek ez a felvétele az archívban(Napkelte volt a műsor címe!!,És akkor még elmentek a fideszesek,hogy elmodhassák ,ami a szívüket nyomja!)
Hamarosan ezután bojkottálták ezt a műsort,alighanem éppen emiatt,Bánó pedig emiatt repült a műsorból!(valószinüleg!!)
Tudod,ha neked nem is,de azért a szememnek,és a fülemnek hiszek!
54.
imisti
2010. 01. 30. 17:18
Szintén antietnak!
Úgy elsőre,véletlenül nem tudod Orbán Győző és fia Viktor ügynökszámát?!
Csak azért kérdezem,mert párttikárként s kisz-titkárként mindegyiknek volt jelentési kötelezettsége!!
Aztán!D209-es eltapsolta azt a pénzt!
Na,csak úgy szép sorjában!Mit is mondott Orbán Viktor akkor,mikor Meggyessy meghirdette a 100 napos programját?!Hogy igenis,kérkük szépen megvalósítani az a programot,mert gazdaságilag úgy adtuk át az országot,hogy annak a feltételei megvannak!!(igen,kölcsönből 350 milliárd!!)
Rendben van,Megyó megtette!
És tavaly mit is mondott Orbán Viktor ugyanerről?!
"A száznapos program végrehajtása egy elhibázott döntés volt,mert nem voltak meg a gazdasági feltételei!!""
Ezt egyébként már megkérdeztem grábla,kocsobur,(ekeke) stb-től,már mint azt,hogy Ovi melyik esetben hazudott,az elsőben,vagy a másodikban!?
Szerinted?!
Hogy ne kelljen törni a fejed:mindkettőben!
A 350 milliárd kölcsönből volt,a gazdasági növekedés pedig a 98-as 6%-hoz képest
az átadáskor már csak 2,6 %-os volt,erősen leszálló ágban,amit aztán nem sikerült utána már feltornázni Gy-nek sem!
55.
Nantal
2010. 01. 30. 17:42
53. + 54.-re
...imisti...!
...nagyon pontosan emlékszel...!!!
...én még arra is emlékszem, hogy OV. megtiltotta, a kormányülésekről jegyzőkönyv készítését, amit kb. egy éve minősített alkotmány ellenesnek az Alkotmánybíróság...!
...2/3 esetén, ezt alkotmányban is rögzíthetné, amikor már az Alkotmánybíróságnak nem lehetne jogköre, ezt megsemmisíteni...!!!
stb. stb. stb....!!!
56.
KerekesZS
2010. 01. 30. 18:01
Igen Feri, de ehhez szükség van még 1-2 év szisztematikus munkára, és félő, hogy a fidesz a 2/3 birtokában legalábbis kísérletet tenne a hatalma beágyazására..
57.
tn68
2010. 01. 30. 18:35
30-ra Radikal,hát semmi humorérzéked sincs? Szar lehet Neked.
58.
boni
2010. 01. 30. 18:55
.. értem én Zsuzsa, hogy miért és Nagyhenceg is írt multkor (elfogadtam) viszont a lelkemből leginkább gubkaferi szól.
Van két francia filozófus akik a "világról" beszélgetnek (Baudrillard:Az utolsó előtti pillanat). A dilemma: segítsük, hogy minél előbb vége legyen ennek a "rossznak" vagy lassítsuk a romlást????
Amit Te ajánlasz is 2séges.... ha valahogy bennmaradnak (mert biztos, hogy valamennyi szavazatot kapnak tőlünk) még azt hihetik, hogy jók voltak és rájuk szavaztunk. Nincs már köztük senki (még a 4. helyen jegyzett se) aki megmondaná nekik az igazságot.
59.
tn68
2010. 01. 30. 19:02
Szükség lenne még 1-2 év szisztematikus lopásra? A 3-as comment-sajnos-nagyon találó.És miért is kellene ismét a cinizmusra,önteltségre,korrupcióra,mutyizásra szavazni?Nem mindegy ki lopja el a pénzemet?Ennél több adót,járulékot és illetéket már képtelen vagyok fizetni,és hogy kiknek,már tökmindegy.
60.
Nefelejcs
2010. 01. 30. 19:10
Jaj...
61.
JoGabor
2010. 01. 30. 19:10
Kedves KerekesZs,
tetszik a levezetése, a következtetését viszont hajmeresztőnek tartom. Szerintem az MSZP-re szavazni erkölcsi szempontból egyszerűen vállalhatatlan. De Maga tudja, gondolom, elemi higiéniai okokból nem felejti majd otthon a gumikesztyűt és az orrcsipeszt a szavazólap kitöltéséhez. Én mindenesetre a "spanyol szisztéma" szerint járok el, még ha nincs is erre formális lehetőség, de ezt már máskor (másutt is), egyébként visszhangtalanul kifejtettem. Alighanem ezzel egyedül is maradok, viszont nyugodtan nézek majd a tükörbe, talán ez is valami.
Azt is írja: "szinte biztos, hogy az emberek előbb-utóbb racionálisan fognak dönteni". Szerintem ez illúzió. Az emberek mindig a hatalom (az erő) nyomása szerint fognak szavazni, akkor is, ha a személyes véleményük esetleg más is. Helyezkednek. A racionálisan kiokoskodott "igazság" ugyanis nem ad nekik munkát, nem védi meg őket a zaklatástól, esetleg az erőszaktól, az önkénytől, az elnyomatástól, a nyomortól, stb. A magyar meg különösen nem racionális, nem is volt az soha (ezt elég meggyőzően megírták sokan, Szabó Dezsőtől, Németh Lászlón, Prohászka Lajoson át Hamvasig, legutóbb pl. Spiró a Feleségversenyben, a 194-195. oldalakon igen találóan.)
Úgyhogy szerintem inkább mindenki önmagát rakja rendbe, azzal segít a legtöbbet embertársainak is ezekben a vészterhes időkben. De ehhez nem az arcvesztés útja (MSZP-re szavazás = az eddig ismert elképesztő disznóságaik legalizálása) vezet, hanem önmagunk józan értelmének és erkölcsi tartásának megőrzése. Ha nem tévedek.
62.
tn68
2010. 01. 30. 19:19
61-re Egyetértek ezzel is,szintén,mint ahogy a másik blogban írt véleményeddl is. 60-ra ezt fejtsd ki légyszi bővebben.Talán jujujj?
63.
Nefelejcs
2010. 01. 30. 19:57
62-re.
:) Hosszú. Röviden:
Zsuzsa tudja...csalódtam az MSZP-ben. Viszont nem szavazok jobbra. Ezt lehetne még cizellálni, de minek. Itt a dilemma.
Még van egy kis idő, olvaslak titeket. Aztán megyek szavazni.
64.
tn68
2010. 01. 30. 20:03
Én sem szavazok jobbra,soha.Neveltetésemből adodóan-lekvároskenyér és vajaskenyér-.Haha.
65.
relatív
2010. 01. 30. 20:09
Azt kell hinnem, hogy a hozzászólók nem éltek az utóbbi 20 évben Magyarországon - többekről tudni IS ezt, mégis nagy "hozzáértéssel" és önbizalommal nyilvánítják ki a "tutit" - , amint az írásuk erről IS tanúskodik !
Talán véleményük sarkos megfogalmazása előtt a gazdasági, politikai környezet tanulmányozása segített volna. Akkor nem ragadtatnák magukat - egyesek - olyan alaptalan hozzá nem értésről tanúskodó " levegőben lógó" határozott kritikára a kormányzatok munkájának hatásossága iránt.
Most, a lehetőségek hideg értékelése helyett IS csak a zsigeri - nem tudom mi generálta - elfogult véleményük szerinti döntésükhöz ragaszkodnak ahelyett, hogy a lehető legjobb döntést hoznák meg, a lehetőségeken belül.
Az álmok kergetésének nincs itt az ideje - az ellenszavazattal senkit nem lehet rádöbbenteni a korábbi hibáira - az csak a szélsőségekre építőknek kedvező !
Amennyiben nem lesz elegendő szavazata a szélsőségekkel szembeni erőnek , úgy nem a Kánaán, hanem a hátrafelé menetelés lesz az ország része, és akkor majd hiába siránkoznak a ma oly kevélyeknek tűnők. Lehetőségük abban merül ki, hogy benyaljanak, vagy elbukjanak mind emberi, mind gazdasági téren !
66.
tn68
2010. 01. 30. 20:21
65-re Jobb itt nevetgélni mint mindent,mindig véresen komolyan venni.De ez a "kormányzatok munkájának hatásossága"kicsit erős.Volt már konkrétan dolgod valamelyik minisztériummal az elmúlt pár évben?Ötletelések vannak csak évek óta.Ennyi impotens f@st még nem láttál.
67.
KerekesZS
2010. 01. 30. 20:26
boni, szívem szerint én eltiltanám mindet a közügyektől 20 évre, keressenek maguknak valami civil foglalkozást, és boldoguljanak a maguk erejéből. De ez csak egy álom, a realitások meg mások.
Ma nem nagyon tudunk mást tenni ha nem szeretnénk 2,/3-s vagy annál nagyobb fidesz többséget, mint megmondani nekik, hogy most nem jutalomból, hanem büntetésből vannak ott, ahol vannak, egyék amit főztek, és a következő éveket meg arra fogjuk használni, hogy felépítjük alulról újra a baloldalt immár nélkülük, és a következő választáson már magunkra fogunk szavazni.
Ha ezt komolyan vesszük, akkor az önkormányzati választásokra már lehet annyi erőnk, hogy onnan kisöpörjük őket.
Asimovnak van egy tanácsa erre a helyzetre Ne engedd, hogy erkölcsi érzéked meggátoljon a helyes döntésben..
68.
tn68
2010. 01. 30. 20:30
67-re Aranyos vagy kedves vagy okos vagy naiv vagy.
69.
JoGabor
2010. 01. 30. 20:35
Na, akkor búcsúzásképpen Asimovnak is:
"„Annak, aki behódol, nincs jó lelkiismerete. Ez biztos. A rossz lelkiismeret elsősorban privát ügy. Az ember kénytelen önmagát lelkiismerete előtt igazolni. Alkalmazkodása mellett érveket kell felhoznia és önmagát lelkiismerete ellen meg kell védenie. […]
Eleinte elég volt, ha az ember megélhetési kifogásokat támasztott. Később már a családjára kellett hivatkoznia. Végül elkezd úgynevezett világnézetet építeni. Sok esetben vallásos lesz. A dolgok rendje, hogy az ember nemcsak hazudik, hanem azon felül be is kell bizonyítania, hogy igaza van.” […]
„Csak nem méltatlankodni. Csak semmi indulat, semmi rokonszenv, semmi ellenszenv. Csak körülnézni, nem javító szándékkal, Isten óvjon! Temperált, okos, egyszerű szavakat keresni, hogy megnyugodjanak, még irónival sem, még részvéttel sem, csaknem szeretettel, ahogy az ember a kísérleti patkányokat nézi, amikor a pestis tüze ott ég piros szemükben.”
Hamvas Béla: Direkt morál és rossz lelkiismeret (Patmosz I. Életmű kiadás 3. kötet)
70.
KerekesZS
2010. 01. 30. 20:39
Kedves JoGabor, erkölcsileg az is vállalhatatlan, hogy olyan helyzetbe hozzuk ezt az most indulatok vezérelte országot, hogy egy olyan ember martalékává dobjuk, mint Orbán Viktor.
Ha az Mszp-t sikerül beraknunk féknek, akkor időt és életet nyerünk magunknak.
Nem hinném, hogy bárki is nyugodtan nézhetne a tükörbe, aki nem tette hozzá a maga kicsi x-t ahhoz, hogy meggátolja a legrosszabbat.
Azon az egy napon szabadok vagyunk, és mi döntünk, a kérdés most nem az, hogy mszp, vagy nem mszp, a kérdés hogy jobbik + fidesz igen-e?
Ügyesen dolgozták ki a választási törvényt maguknak az urak, ma kényszerpályán mozgunk nem tudunk mást tenni mint forradalmat csinálni, vagy időt nyerni.
Én az utóbbit szeretném inkább, ha számít is bármit, hogy én mit szeretnék.
A fidesz meg majd rohamosan fogja veszíteni a népszerűségét amint hatalomra kerül, és kiderül, hogy nem tud csodát tenni. Na akkor jön majd el a mi időnk.
Türelem.
71.
relatív
2010. 01. 30. 20:45
tn68.-ra !
Igen, sajnos van ezekre mindenkinek egy meséje, ami az egyénnek igen kellemetlen pillanatokat szereztek.
De gondolod, hogy más vezetés esetén kicsit IS változna e helyzet ?
Most pedig egész másról van szó, és nem kis ügyben, hanem egy - többek szerint, és többeket kedvezőtlenül befolyásolható - helyzet elkerüléséről, megakadályozásáról !
Ezért kell valamiféle összefogás - még a nem teljesen egyet értők részéről IS - az ezévi szavazások során !
72.
KerekesZS
2010. 01. 30. 20:49
Kedves tn68 naiv az szerintem, aki azt hiszi, hogy majd a fidesz csodát tesz.
Naiv az, aki azt hiszi, hogy a válság véget ért. A válság most kezdődik majd csak igazán, ami eddig volt, az csak az előszele volt. Lesz itt népszerűsége a baloldalnak, csak ki kell várni, nincs az olyan messze már. Addig viszont van dolgunk bőven, fel kell készülni arra, hogy amikor szükség lesz rá, ott legyenek készen a megfelelő emberek.
Naiv az, aki a csodákban hisz, én nem hiszek bennük.
Viszont tudom, hogy ha nem állunk és nézzük egymást és beszélünk róla, hanem megfogjuk és megcsináljuk, akkor még az is lehet, hogy egyszer kész lesz az, amit szeretnénk.
73.
relatív
2010. 01. 30. 20:54
Azért alakult ki és lett az emberek - tanult, vagy nem - vezérvonala a : "józan paraszti ész ", mert a mindenkori lehetőség egy időben való legjobb megoldására ösztönöz !
A mai időben előttünk álló lehetőségek között a legkedvezőbb a végletesen szélsőséges - ismeret hiányosok, egoista vezetés rémével párosulva - csoport minél nagyobb mértékű ellenpontját megteremteni, a továbblépés lehetőségének biztosítása végett !..szerintem.
74.
KerekesZS
2010. 01. 30. 21:06
Relatív magam is ezt próbálom magyarázni. Álmodozni jó dolog, de dönteni a realitások szerint célszerű.
75.
antielvtárs
2010. 01. 31. 11:58
imisti!
Én nem ülök fel minden mesének! veled ellentétben! Az a 350 milliárd ott volt a kasszában akkor is. Hitelt pedig nyilván kellett felvenni az Orbán kormánynak is, hogy a lejáró hiteleket és a folyamatban levők kamatait fizetni tudja. Ez nyílvánvaló. Arra azért az Orbán kormány sem képes, hogy négy év alatt kifizesse azt a horribilis adósságot, amit egyébként éppen a baloldali kormányok tapsoltak el.A lényeg; nem növekedett, hanem csökken az államadósság. Az inflációt pedig leszorították 4%-ra, pedig tíz fölött volt amikor átvették a kormányzást! Ezek tények! A bánó pedig(akinek bírósági végzése van arról, hogy dokumentumhamisító manipulátor!) nekem nem minta. Betegesen elfogult, és mindig csúsztat! Viszont olyan adón van, melyet az MSZP erősen támogat(most is kapnak a "kormánytól" 1,5 milliárdot!!!), és ezért a szponzornak beleszólási joga van a "szereplők" kiválasztásában.
76.
antielvtárs
2010. 01. 31. 12:30
Kedves KerekesZS!
Téged ezek szerint nem is a baloldaliságod, hanem az erkölcsi értékítéleted vezet arra, hogy az MSZP-re szavazz? Mert egyik sem lehet reális énszerintem. Egy baloldali ember ma nehezen szavazhat erre a pártra. Mert az MSZP az elmúlt években inkább azt bizonyította, hogy a nagytőke pártja. Mivel a vezetők maguk is nagytőkések voltak, és döntéseikkel általában saját magukat hozták helyzetbe. A választókat becsapták, de még le is kezelték őket. Igazán baloldali ember már rég kiábrándult belőlük. Ezt észre is venni a közvélemény kutatási adatokból.
Ha pedig a másik tényező dominál a Te esetedben, akkor talán még rosszabb a helyzet.
Azt már mindenki látja, hogy a kormány és pártja intézményesítette a lopást.Ez is meglátszik az utóbbi idők nagy port felvert letartóztatásainak számából. Kezdjük látni azokat a csatornákat, melyeken a közpénzt szépen elszivattyúzták az elvtársak. A mai nap éppen lopni Hagyó elvtárs "erkölcsi imázsa" lett egy kicsit megbillentve. nagyon persze nem kell félnie, ha tartja magát az omertához, akkor a párt gondoskodik róla és családjáról is. A maffiák így működnek. Ennek fényében megkérdezhetem tőled; ha megfogadod Asimov tanácsát és az MSZP-re szavazol, akkor milyen a te erkölcsi érzéked?
Olyanokra akiknek a hazánk csak kqrva ország, és apró trükkök százaival kormányoznak.
Szerintem inkább olvasd el Babitstól a Jónás könyvét. Ott magyarázatot kapsz!
77.
JoGabor
2010. 01. 31. 12:47
Kedves KerekesZs,
sajnálattal látom, nem értettük meg egymást ... Maga úgy véli, a köz (a nép) érdekében meg kell tegye, hogy erőt véve önmagán (saját erkölcsi aggályain is túllépve) akadálynak tolja az ezt az MSZP-t a szörnyen veszedelmes Orbál elé, mert ezt kívánja Magától a ...... (mi is?).
Én meg úgy gondolom, hogy illúziókat követ: maga a nép fogja simán átemelni Orbánt ezen az akadályon. Miközben Maga arcot veszít.... (és én ezt nagyon sajnálom).
Lehet, régimódi idealista vagyok, de szerintem semmilyen nemes cél nem szentesít olyan eszközöket, amelyek használatáért cserébe a saját morális tartásunkat kell beáldozni. Fiatal koromban mindig azt mondták: kívülről könnyű pofázni, gyere, lépj be, és innen, bentről változtass! Az én környezetemből is sok derék dalia sétált be a csapdába, kivétel nélkül mindegyiket ledarálta a gépezet, korrumpálódtak (először persze csak egy kicsit, csak most az egyszer, a családomért, stb.), és lestrapált, fáradt közönyösökké váltak mind. De hivatkozhatnék Koestlerre (Sötétség délben), vagy Malapartére (Kaputt). Vagy Hamvasra, aki azt mondja, hogy a mű intakt lét nélkül csak svindli. Higgye el, értelmes szó csak mgőrzött arc mögül jöhet... Az úgynevezett "köz" (a "nép") meg csak egy absztrakció, nem kér (követel) az Magától semmit a világon. De hát legyen, ahogy akarja.
Abbahagyom, kívánok Magának sok sikert és minden jót.
78.
tn68
2010. 01. 31. 12:55
72-re "Lesz itt népszerűsége a baloldalnak..." Hol van itt a baloldal? Egy baloldali pártot nevezz meg kérlek,mert én nem látom sehol.Egyszerűen nincs párt amire szavazhatnék.Előre is köszönöm.
79.
relatív
2010. 01. 31. 15:39
75.-76.-ra
Úgy látom félre érted a politikai folyamatokat, és erősen a semmit-mondók rögeszméjének a bűvkörébe kerültél.
Ajánlom a mélyebb - és a tények alapján - való tájékozódást, majd akkor kialakul azok igazi valósága a te fejedben IS !
Remélem, nem kerülsz olyan körülmények közé, hogy élvezhesd a most virító barátaid vezette kormányzás alá, mert akkor megkeserülöd - biztosan - a vakhited !
80.
KerekesZS
2010. 01. 31. 16:08
kedves JoGabor, nekem a világon semmit nem kell tennem a köz és a nép érdekében. Nekem mindent annak érdekében kell tennem, hogy ha legközelebb tehetném megint úgy tegyem. Nekem egyetlen dolgom van, nevezetesen következetesen követni az elveimet, ezen belül a kategorikus imperatívusz elvét. Így hatvan felé közeledve ez eddig ment, nagyon remélem hogy nem kergülök meg vénségemre. Természetesen tőlem mindenki azt csinál és gondol, ami jól esik neki, és amit akar, ha én nem kellek hozzá, ha nem nekem kell a következményeket és a felelősséget viselnem, akkor semmi bajom sincs vele.
Én csak ülök és mesélek, de döntenie mindenkinek önmagának kell.
És a felelősséget is vállalni a döntéseiért.
81.
KerekesZS
2010. 01. 31. 16:15
tn 68, még csak ébred a baloldal, a helyzet se érett meg még arra, hogy egy valódi baloldali párt kiálljon megmutatni magát, félő hogy több mocskos komcsi jelző jutna neki mint szavazó.
De egyre többen érzik, hogy baj van, és össze kellene fogni.
Ahogy a világban zajló gazdasági folyamatokat szemlélem, hamarabb fog megérni erre a helyzet, mint gondolnánk. A következő gazdaság válságra már nem nagyon fognak tudni 8000 milliárd dollárt rászánni nagyobb lázadások nélkül, és nem adok neki 2 évet, hogy bekövetkezik.
Addigra kell készen állni a mentőövvel, hogy akkor most hogyan tovább..
82.
tn68
2010. 01. 31. 17:46
Jó lenne,ha a magát baloldalinak nevező párt is vállalná a felelősséget a döntéseiért,de ezt elvárni szekeresimre-féle emberektől illúzió.Tisztellek a meggyőződésedért és értelek,de egyetérteni nem tudok Veled.Minden jót.
83.
Csil
2010. 01. 31. 18:04
A maszop már túl sok időt nyert. Már legalább 4 éve a süllyesztőben lenne a helyük. A maradék időben még sok mindent ellopnak, sok jó elvtársat bebetonoznak zsíros kis állásokba, még lejjebb züllesztik az országot.
Akinek egy csöpp esze van, nem szavaz rájuk, akárhogy is reklámozzák bérbloggerek.
84.
relatív
2010. 01. 31. 19:18
82., 83.-hoz !
A bejegyzéseitekből csak a mások által megfogalmazott sületlenségek ismétlése olvasható.
Ha van valami - ami a gyűlöleteket indokolja, akkor azt konkrétan megfogalmazva, és talán a helyesebb megoldást IS körülírva kellene leírni. akkor az ellenszenv végre valami megfogható indokkal lenne védhető. Nem általános, de semmit mondó fineszes megfogalmazásra kell gondolnotok, hanem pontosan megfogalmazva az állandóan ismételgető vélemények aélapos indokára !
Ha ezt nem tudjátok konkretizálni, akkor kérem hagyjatok fel ezekkel a pufogtatásokkal az elítélő véleményetek okaiként !
Nem a más vélemény ellen szólók, arra mindenkinek meg van a lehetősége, hogy hülye legyen, de azt kellően meg kellene - ha ad magára valaki a véleménye alátámasztására - indokolni, nem valami hit alapján vádaskodni, és kérdőre vonni indokolatlanul !
A vélemények helyes kialakítására esetleg az itt írók - fenti szemlélet szerinti - átolvasása IS segítségre lehet, nem kell az időt sajnálni azok átgondolására !
85.
JoGabor
2010. 01. 31. 19:23
Kedves KerekesZs,
ugyan már elbúcsúztam, és úgy illik, Magáé legyen az utolsó szó - de legutóbbi nekem szóló bejegyzését mégsem tudom megállni szó nélkül. (Bocs.)
Miért írja, hogy Magának a világon semmit nem kell tennie a köz és a nép érdekében? Orbánt talán (az MSZP-t ugyebár féknek felhasználva) merő privát hobbiból akarja megállítani?
Még ráadásul a kanti kötelességetika legfontosabb kategóriáját is használja. Kant szerint morális tartalma csak akkor van egy cselekedetnek, ha (az emberiség javát szolgáló) kötelességből ered. A kategorikus imperatívusz lényege: az akarat maximája = általános törvény elve. Az szép, ha saját élete vezérlő elvének tekinti, de Kantnál a kötelesség alapja nem egyéni, hanem a priori, ugyebár. Így a kategorikus imperatívusz fogalmi tartalma (általában) semmiképp sem engedi a saját erkölcsi tartás feladását, mert akkor nem lehetne megfeleni neki. Esetünkre lefordítva a Maga elgondolását sem: azaz fogcsikorgatva ugyan, de az MSZP-re szavazni = a már kiderült aljasságokat legalizálni = Orbánt megállítani = időt nyerni (kinek is? mire is?).
Attól tartok, a Maga Kant-értelmezése ebben a konkrét esetben, ... hmm ... meglehetősen kreatív. De, mint mondtam, tegyen belátása szerint. Most már tényleg elköszönök.
Szép estét.
86.
KerekesZS
2010. 01. 31. 20:06
Kedves JoGabor, cselekedeteim maximáit valóban általános törvénynek kívánom, folyományaként megfelel felfogásom a kantinak. Nem is tartozom a vizet prédikálók és bort ivók népes táborába.
Azt állítani meg, hogy Orbán és a Fidesz bármivel is jobb lenne az Mszp-nél, az már elnézést kérek, de erőteljes szelektív memóriára utal. Az mszp-re azért kell szavazni, hogy egyik förmedvény se kerülhessen alkotmányozó túlsúlyba. Ha az Mszp állna úgy mint a fidesz akkor meg a fideszre kellene szavazni mindenkinek akiket nem az indulat vezérel..
Szép estét :)
87.
JoGabor
2010. 01. 31. 21:11
Jaj. Hol olvasott tőlem olyat, hogy Orbán és a Fidesz bármivel jobb lenne? Mondom, hogy nem értjük egymást... Én éppenhogy az egész alternatívát (hogy világosabb legyen: mindkét oldalát, az MSZP-t és a Fideszt együtt) tartom elvetendőnek, ezért választom a tiltakozást, nem pedig az alternatíva csak egyik, vagy csak másik oldalát. (Egy füst alatt persze az SZDSZ-MDF, és természetesen a Jobbik ellen is tiltakozom.)
Hozzám amúgy nem áll éppen túl közel az erényetika, csak tudok egy keveset erről.Nem gondolom, hogy a kategorikus imperatívusz elve megengedné, hogy két nyilvánvalóan erkölcstelen erő között akár az "alkotmányozó túlsúly", vagy bármilyen más "racionális" megfontolás alapján libikókázzunk.(.."akkor meg a fideszre kellene szavazni.." - írja.)
Na, de most már tényleg elmentem.
Minden jót kívánok.
88.
relatív
2010. 01. 31. 21:24
Kedves Zsuzsa !
És most IS igazad van !
89.
relatív
2010. 01. 31. 21:29
JoGabor !
Elméleteddel - gondolj bele - pont magadnak adsz egy pofont !
Gyakorlatod visszafelé sül el !
Azt kell választani a gyakorlatban, ami a törekvésednek legjobban megfelel. Ha a tényleges tetted ez ellen hat, akkor a magad esze ellen cselekedsz...nyisd már ki a szemed !
90.
KerekesZS
2010. 01. 31. 23:05
Kedves JoGabor, nem igazán tartom bölcs magatartásnak, ha az ember pillanatnyi vélt vagy valós érdekei érvényesülése érdekében feláldozza a hosszútávú érdekeit.
Vagyunk néhányan akik nem a sültgalambot várjuk, hogy hátha feltűnik egy olyan politikai erő, aki mögé oda lehet állni, hanem teszünk is érte, hogy ez létrejöjjön, de hogy ez létrejöhessen, ahhoz szükséges feltétel, hogy ne kerüljön közben egyetlen hatalom se szabálymódosító többségbe. Aki nem megy el az mszp-re szavazni ezen a választáson, az gyakorlatilag a jobbikra és a fideszre szavaz.
De böjt s jámborság néked mint a pélva,
mert vétkesek közt cinkos aki néma.
91.
tn68
2010. 02. 01. 21:04
84-re Először is,-gyűlöleTETEKET.Így helyes.Amúgy meg fogalmam sincs miről beszélsz.Néha a kevesebb, több.Sajnálom, ha nem érted.Miért kellene mindig szájbarágósan fogalmazni?Nem kisdedóvóban vagyunk.Ha meg netalántán csak ennyi tellik tőlem,akkor mi van?Ez egy szabad ország.Még.
92.
relatív
2010. 02. 01. 23:01
91. - hez !
Kösz a helyesírási tanácsadás !
A szöveg-értelmezésben sajnos többet nem tudok segíteni, talán valamit korábban elmulasztottál.
A gúny nem pótolja a tárgyi tudást !
A pökhendiség nem erény !
Remélem, még a továbbiakban IS elmondható ez a szabadság az országról !
Írja meg véleményét, kérdéseit!
A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneve, itt bejelentkezhet.
Az IP-címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.