csak ülök és mesélek
Egy ostoba filo szemével nézve

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

Számok, komment nélkül:

Tételezzük fel, hogy egy sofőr bruttó bére 200 000 Ft volt, és ehhez kapott havi 8000, valamint évi 45 000 Ft kafetériát, ezen felül 3% nyugdíj pénztári tagdíj kiegészítést.

Ha nem változna semmi, akkor most hazavihetne
bérként       137500 Ft
kafetériában 11750 Ft
összesen     149250 Ft
Ehhez jött a nyugdíjpénztári tagdíj kiegészítés , a 3% az 6000 Ft.
Most megemelik 13%-l a bérét lesz bruttó 226 000, akkor haza fog vinni 151 324 Ft-ot.
A kettő között a különbség 2074 Ft, és elesett a 6000 Ft -os kiegészítéstől, ami ha maga akarná most befizetni a 3%-t az már 6800 Ft, azaz máris 4700 Ft-l kevesebb van a zsebében, miközben kapott 13%-s béremelést..

2
6 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 73 komment érkezett ()

1. Tökös
2010. 01. 12. 9:44

nyomtam egy pluszt...

2. Funyi1
2010. 01. 12. 10:14

És ehhez már csak hab a tortán az áldatlan munkakörülmányek és a munkaeszközök, azaz az autóbuszok siralmas állapota, ami minket is érint közvetlenül!
EZÉRT A SZTRÁJK!

3. izomagyu
2010. 01. 12. 10:33

+

4. KerekesZS
2010. 01. 12. 10:43

Tökös, még az is lehet, hogy lenyelték volna, nehéz idők, húzzon mindenki a nadrágszíjon, húzzuk az igát, majd csak jobb lesz, de hogy ezt pont akkor, amikor 100 milliók folytak szana szerte szét a BKV-tól különböző zsebekbe, az már kicsit sok volt szerintem.

5. Valéria
2010. 01. 12. 10:47

Na igen, Zsuzsa

a 4-ben megfogalmazott százmilliós lenyúlás valóban jókora lendületet adott a sztrájknak..

Ez tény..

6. pettra
2010. 01. 12. 10:53

küldtem neked emilt, ma kaptam és ehhez kapcsolódik, nagyon jó, de én nem tudom feltenni.

7. delisa
2010. 01. 12. 11:07

Mindenkinem krízis van.
Másrészt megint csak a saját itteni példámmal tudok jönni: a bKV finanszírozásába miért nem szállnak be a környezö települések, hiszen az ö lakóik egy része is használja avárosi közl.-t.

8. KerekesZS
2010. 01. 12. 11:19

delisa, a világban jellemzően a nagyvárosok tömegközlekedésének költségeit 1/3-1/3-1/3 arányban viseli a szolgáltatást igénybe vevő ( az utas), az állam, és a település önkormányzata.
A BKV- nál ez az arány a következő: 45% utas+33% állam + ~8% önkormányzat = 86 %

9. Cuba Libre c.C.
2010. 01. 12. 11:37

kedves Zsuzsa !

Igen, ez kell, hogy mindenki értse.Hogy miből jönnek össze a máshol kidobott, ellopott százmilliók.Ha másra nem /bár remélem/, talán erre is jó ez a sztrájk.

Üdv:CL................

10. KerekesZS
2010. 01. 12. 11:49

CL, a BKV tavaly 13500 embert foglalkoztatott, ha csak mindenkin 5000 ft spórol havonta, az 67,5 millió éves, szinten 810 millió, az már majdnem 8 végkielégítés nem?

11. KerekesZS
2010. 01. 12. 11:57

Arról nem is beszélve hogy egy a költségvetés alapján gazdálkodó szervezetnek nincs nyeresége, hanem csak maradványpénze van, vagy pénzhiánya. Nem nyereséges, vagy veszteséges, hanem működési költsége van.
Az a kb 14%-nyi pénz hiányzik, amit a tervezett működési költségekhez képest az önkormányzat " elfeled" beletenni a BKV zsebébe.

12. gubkaferi
2010. 01. 12. 12:06

Zsuzsa....ne nyeljék, le ....elég volt. Kevés birálni már ezt a rendszert, el kell zavarni mindazokat akik ennek a rablógazdálkodásnak a kezdeményezői, vagy megtürői voltak. Nemzetellenes büncselekmény amivel vádolni illik őket.Én remélem,hogy az állami cégeknél folyó számviteli munka még Kovács Árpád után is számon kérhető lesz. Évekre visszavezethetően. Kivétel nélkül valamennyi állami és vegyesvagyonu cég esetében vizsgálni kell visszamenőleg a gazdálkodásukat. Ennyi. Nincs pardon. Szeretném látni a pénzem.....

13. delisa
2010. 01. 12. 12:06

?? az utas 45%-ot visel - ez nagyon nem hihetö...

14. delisa
2010. 01. 12. 12:14

bocsánat, ha kicsit hosszú lesz, ´me a stockholmi pl-
- Az SL összesen 26 település (kommun) közel 2 millió lakóját és az idelátogatók százezreit szolgálja. Hogy mindez mennyibe kerül? 14 milliárd korona - ennyi áll a cég jövő évi költségvetésében. Ami azt jelenti, hogy minden stockholm megyei lakos minden 100 adókoronájából 12,10 jut a megye kasszájába, s ebből 1,44 kr a közös közlekedésre.

Az SL, mint fővállakozó, 10,7 milliárd koronát költött a stockholmi és az elővárosi közlekedésre 2008-ban.

A legkomolyabb tétel a jármüpark: a (hév) vonat a legdrágább, 80 millió kr, 40 millióba kerül egy metrószerelvény (németek, 1652 utas), s 3,5 millióba egy hosszú útvonalakon futó csuklós busz (124 utas).

A vállalatnak dolgozó utaztató cégeknek kifizetett 8,05 milliárdos tétel a másik jelentős poszt. Ezen túl 543 millió megy saját személyzete bérére, 814 millió karbantartásra, 472 millió az ingatlanok fenntartására, s 879 milliót költenek egyéb dolgokra.

Ehhez képest a cég bevételei 12,9 milliárdra rúgnak.
A jegyekért, bérletekért évente 5,1 milliárdot perkálunk le az SL-nek,
kicsit többet kap a megyei költségvetésből (amely a a megyének fizetett adónk 1,44 %-a).
1,3 milliárd jön be járművei, 377 millió kr pedig az ingatlanjai bérbeadásából,
186 millió a reklámfelületek eladásából s még 412 millió innen-onnan.

Az SL részvénytársasági formában működik és hosszú távra tervez.
Beruházásait elsősorban saját erőből, a megyétől felvett kölcsönből, s financiális-leasingből fedezi, kivételes esetekben állami hozzájárulás segítségével. Évente 4 milliárdot 'tesz félre' fejlesztésekre, melyek folyamatosan történnek
----

mennyi bevétele van a BKV-nak pl. a reklámfelületek értékesítéséböl, erröl eddig nem hallottam, vagy hogy mennyit tartalékolnak? egyáltalán, mennyire átlátszó a gazdálkodásuk, az SL-é kint van a honlapjukon, teljes részleteiben - a kontroll legyen kétirányú!

15. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:17

Delisa, igen 45%-t, de van ebben az országban ennél hihetetlenebb dolog bőven, ezt itt Abszurdisztán, most végre valaki fel mert állni, hogy elég! és most őket szidja szinte mindenki.
Nem is értem..

16. delisa
2010. 01. 12. 12:22

amint látod a stockholmi cégnél 12,9 -5,1 milliárd az arány - én azt nem hiszem, hogy a pesti utazóközönség valóban 45%-ot jelent a bkv költségvetésében - ez biztos adat?
itt Rt. a cégforma, s banki kölcsönt vesznek fel, ha pénzre van szükségük, mert az állam(=kormány) nem ad, vagy csak nagyon kivételesen.
Egy csuklós busz itt 3,5 millió - x26= ca. 70 millió ft. - mibe kerül Pesten egy csuklós busz?
Itt nem látok lerohadtakat... tehát idöközönként ki kell cserélni, nem 20 évente z biztos.
A körneyzö települések hozzájárulása Pesten is igazságos lenne...

17. delisa
2010. 01. 12. 12:24

Itt, sz´trájk esetén van 'a keringést fenntartó' minimális szlgálat. Tehát valaminek kell lenni, mert nem a saját kuncsaftjaikon akarnak bosszut állni, hanem a munkaadóikkal van dolguk.

18. delisa
2010. 01. 12. 12:26

összehasonlításként a stockholmi helyzet:
Svédségek blogg, itt a nolon >> Árcédula a kék villamoson

19. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:34

20. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:35

Feri nem tudom mit kellene csinálni, de azt már nagyon :(

21. nonsense
2010. 01. 12. 12:35

No comment:

"Nem csak a dolgozók havi 16 ezer forintos fizetéselvonása ellen küzdenek a BKV szakszervezeti. Sokkal többet, fejenként havi 400-800 ezer forintot buknak a szakszervezeti vezetők, ha a BKV kerül ki győztesen a bérharcból – értesült a Blikk."

(www.blikk.hu/blikk_aktualis/142-milliot-kapnak-a-bkv-s-szakszervezeti-vezetok-2008406)

22. delisa
2010. 01. 12. 12:48

21. a szakszervezeti vezetök miért járnának rosszul? az ö jövedelmük miként függ a konfliktustól?

23. delisa
2010. 01. 12. 12:49

19. jaa, és az sem közömbös, hogy itt egy söför és pl. a HR-es fizetése között az arány nem égbekiáltó, kb. 2-2,5x-es.

24. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:50

25. delisa
2010. 01. 12. 12:51

12. gublaferi, az alapvetö volna, hogy a közpénzböl finanszírozott cégek gazdálkodása teljesen átlátható legyen... BKV-tól a Parlamentig!

26. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:52

Egy kezdő sofőr kb 110 000 -t visz haza pótlékokkal együtt, egy 30 éve dolgozó meg ennek valamivel több mint a dupláját. Azaz vitt eddig.

27. KerekesZS
2010. 01. 12. 12:54

A humánpolitikai igazgatónő meg ennek a tízszeresét kapta

28. delisa
2010. 01. 12. 12:56

... s a buszvezetök korán halnak... :( statisztika: a nyugdíjukat kevesen élvezik

29. Faline
2010. 01. 12. 12:59

Az évi 45000 Ft kafetériából hogy jön ki a havi 11750 Ft?

30. delisa
2010. 01. 12. 12:59

27. A HR-es & Co. históriája külön tétel... nem találok rá szavakat.... de azt is tudom, nem egyedi a mai magyar viszonyok között. Az adófizetöknek egyszerüen fel kell ébredniük, és erös kontrollt kell gyakorolniuk... hogy ne szabadulhassanak el az Eleonora-típusú anyahajók

31. KerekesZS
2010. 01. 12. 13:00

Hát elég stresszes munkakör, az biztos..

32. delisa
2010. 01. 12. 13:01

Itt az átlag-átlag fizu kb. 23.000 - a miniszterelnöké 110.000 - az állami alkalmazottak között nincs akkora kül. - a magánszektorban valami vel magasabbak a jövedelmek, de a kül. aránya nem más. Kivétel persze a pénzszektor, a nagyon nagy ipari vagy IT cégek.

33. delisa
2010. 01. 12. 13:04

30. ÉS: a sajtó pártatlan kontrollja útján gyakorolható az álalmpolgári ellenörzés - nagyobbrészt. Az itteni sajtótörvény elsö pontja erröl szól. Ezt pl. a társadalomtudományos és média tantárgyak keretében gimisek is megtanítjuk.

34. KerekesZS
2010. 01. 12. 13:08

Te Delisa, ugyanazon a bolygón élünk mi?

35. delisa
2010. 01. 12. 13:29

mire érted...

36. nonsense
2010. 01. 12. 13:43

ad 24:

Zsuzsa kedves ez a fazon a 25 db bkv-s szakszervezet közül melyiknek volt a főnöke?

37. KerekesZS
2010. 01. 12. 13:43

Hát itt a különbségek legalább hússzorosak, betekintés sehova, ellenőrizhetőség nincs, felelős sincs, csak úgy történnek a dolgok, a sors kiszámíthatlanságából. Időnként, amikor már pattanasáig feszülnek az indulatok elénk dobnak egy-egy koncot, mint most pl a humánpolitikai igazgatónő, akinek el kell vinnie a balhét, rémálom.

38. Funyi1
2010. 01. 12. 13:46

17. delisa
No idefigyel te Delisa ott messze Svédségben!
Ebben a szerencsétlen Óhazában semmi sem sem úgy működik, ahogy az egy demokratikus európai országban!
Mi itthon hazánkbaszakadt Magyarok vagyunk, s ebből kifolyólag pontosan úgy csinálunk mindent, mint ahogy azt a Magyarok szokják!
...............................................................................................................
Nem tudom ottan Svédségben hogy van .....
Azt képzeld el, hogy a budapesti buszvezető órabére, ha jól megvakarom még a minimálbérnél is kevesebb!
Azaz, amit Zsuzsa betett a blogba, az 200 munkaórára, nem a törvényes 176 órára vonatkozik, s a buszvezető mindig hajnal 3/4 2-kor eszik!
- azaz, ha reggeles, akkor halnali 04.00-0430 kor bent kell lennie a garázsban, remízben, hogy 04.30-04.50-re ki tudjon állni a végállomásra. - vagy ugyanez délután: 23.30- 00.30 között behúzza az utósó kocsit, és utánna hazavánszorog a szolgálatival / sokan még vonattal is vidékre! / és szintén 3/4 2 lesz amikor vacsorázik!
Aztán van " Szoptatósanya beosztás: / " Reggel elviszi a gyereket az iskolába-óvódába és hétre-nyolcra beáll tizenegyig-délig, s utánnana négyóra szünetre hazamegy megszoptatni a kissebbik gyereket és négyre visszamegy még négy-ötórát lehúzni!
- Erre mindenestől kap 150ezret szőrőstől-bőrőstől, azaz 750ft nettó órabérért. ... egy rendes tisztességes kvalifikált szakmunkás, aki ma Magyarországon nagyon kevés / kontár és fuser ország vagyunk ..( minimum 1600-at kér nettó, törvényesen bejelentve, satöbbi ). egy szombathelyi cég ausztriai munkára keresett kvalifikált Ács-álványozó SZAKMUNKÁSOKAT 3500,ft os órabérre plussz teljes ellátás, megminden tőrvényesen, de egyet sem talált - és bedőlt a munka! /
Azaz a Nagybudapest segédmunkási kategóriában és minimálbéren foglalkoztatja a buszvezetőket, egy olyan buszparkon, amely 1/3-a a törvényes Magyar Szabványok szerint ki sem mehetne a garázsból, de még a rajtuk lévő rendszám is csak csúfság! ... a törvények megcsúfolása és a simlis gazemberség avatarja!
.................................................
ilyen helyzetben egy "Svédségben" a Főpolgármester már régen fölszámólta volna ezt a céget és a Városháza a cégvezetéssel együtt TÖMEGES ÖNGYÍLKOSSÁGOT KÖVETNE EL SZÉGYENÉBEN!
- De itt nem, hiszen ez Magyarország! ..., itt lefideszfasisztázzák a belüket kidolgozó embereket ...., És teszik ezt a szociálliberális értelmiségiek!
MERT CSAK AZ AZ EMBER, AKI MINIMUM BÖLCSÉSZ, és ráadásul tudja a "Magyar helyesírást" is!
- Pedig még az Akadémia sem tudja legalább ötven éve!
............................
..., no ennyi jutott eszembe ......
:))))

39. delisa
2010. 01. 12. 13:48

Funyi, szemléletröl beszélek...

40. KerekesZS
2010. 01. 12. 13:49

41. delisa
2010. 01. 12. 13:50

37. Zsu, miért adnák mindezt maguktól??? A hatalom az ilyesmit nem kedveli - ki kell követelni? Odamegy valaki, felelösségre vonja öket? A polgármestert, a fönököt, ... az iskolaigazgatót?... Az újságírók helyetted kérdeznek?

42. nonsense
2010. 01. 12. 13:53

Funyi1:

bruttó 900 Ft/óra bérért keresnek 8,5 óra fizetett munkaidőre buszosokat, mondjuk 8 általánossal. (BKV honlapján olvasható)

ennél jóval kevesebbért vidéken bölcsészeket alkalmazhatsz - bármire.

43. delisa
2010. 01. 12. 13:54

Nem tudom, Fubyi, de szemétdombon nem sokáig lehet élni... hol atehetség, ha minden annyiban marad? ha képtelenek vagytok elérni egy normaváltozást?

44. Faline
2010. 01. 12. 13:54

Ja, látom, a havi 8000 és az évi 45000-ből jön ki a 11750 Ft kafetéria. Én viszont azt olvastam, hogy eddig havi 6000 Ft volt a kajajegy, így csak 9750 Ft-ra jönne ki az eddigi kafetéria.

45. Funyi1
2010. 01. 12. 13:54

35. delisa
..., CSAK NEKED, és külön, de csak azért te ott kint nem tapasztalod, éled azt, amit mi itthon / Semmi esetre sem sértésként szántam, csak a miheztertás véget ... / :
www.youtube.com/watch?v=KFFVSym2YfI
... és ezt vesd össze a havi 150ezerrel + a Feleség és a 18év alatti nevelt gyermek ingyen éves bérlete.
:)))

46. delisa
2010. 01. 12. 13:57

Az a buszvezetö, aki hajnalban kezd, nem éjfélig dolgozik... sztem. A buszvezetök itt is hajnalban kezdenek, de több a kompenzációs szabadidö az embertelen munkaidö miatt - igaz, ez több munkavállalóval oldható csak meg. Hétv´geken, ünnepeken itgt szinte csak diákok, nyugdíjasok, extra-beugrók vezetik ajármüveket, nyári szabik idején dettó... mindig van, aki beugrik... mert nekik meg az jön jól. Nem olyan ördöngös dolog megszerezni egy buszos jogsit...

47. nonsense
2010. 01. 12. 13:58

Ad 40:

elolvastam - gyönyörű!
gondolom ők a 2. számú szakszervezet, mert nekik van a "második legtöbb" a 25-ből..... elnökkel az élén, akinek nincs külön munkahelye!

48. delisa
2010. 01. 12. 14:00

45. Funyi, hidd el, rajta tartom a szemem az infókon... s éltem eleget ott is, hogy tudjam, mi az ábra... de a példáimat nem bosszántásnak hozom, hanem mert látom, könnyen követhetö lenne... néhány dolog. nem minden.

49. KerekesZS
2010. 01. 12. 14:01

Delisa, f e l e l ő s s é g r e? Mondom, hogy egy másik bolygón élsz:( Itt nincsenek már normák, csak egymásra acsarkodó hívek.
Ha bárkit számadásra gondolnánk vonni, máris jön pártállástól függóen, hogy azok a szemét szocik, vagy azok a szemét fideszesek ármánya az egész, és indul az anyázás, és már senki nem is emlékszik, hogy már éppen miért is estünk egymás torkának. Itt van például ez a sztrájk, már nem a dolgozók jogos követelése a téma, hanem hogy a szekszervezti vezetők milyen kövérek, és vajh miből?

50. KerekesZS
2010. 01. 12. 14:06

Delisa, még az is lehet, hogy a hajnalban kelő sofőr éjjjel ér haza, ezt úgy hívják osztott munkaidő, bemegy hajnalban " besegít a reggeli csúcsba" aztán mehet haza, és este vissza, hogy lenyomja a hátralévő időt az esti csúccsal kezdve.

51. Funyi1
2010. 01. 12. 14:06

42. nonsense
igen mind analfabéta! buta rugdosnivaló mocsok!
............................................................
A PÁVII és a hívatásos C,D-s esetleg FI-FIIes meg a "Nehézgépkezelőiti" jogosítványt, a Közlekedésgépészeti szakközépiskolát, és a féléves BKV-s tanfolyamot ne is számold!
Mocsok bunkó parasztja, csak azt a kormány tekergeti!
..., az meg nem is felelőség, hogy a hátamögött 200-an is lehetnek!
Rugdossuk csak meg, de úgy hogy eszébe ne jusson soha többé a sztrájk! / .., ala FSP őrültenimádók és Trixi nicktársunk ... /
RUGDOSSUK CSAK EGYMÉST! .... aztán kéne még egy kis jópofa polgárháború, olyan kommunista-fasiszta, PotPol-osan! ....
- Nem gondolod?!

52. Funyi1
2010. 01. 12. 14:08

39. delisa
ITT nem szemlélet van van, hanem helyzet! ... és helyzetben cselekedni kell!
:))

53. KerekesZS
2010. 01. 12. 14:09

nonsens a szakszervezeti vezetők ügye is egy ügy, és a dolgozók helyzete meg egy másik ügy. Meglehet, hogy igazad van. és ha a vezetőknek nem lett volna ennyire húsbavágó ,akkor nem lettek volna ennyire harciasak, de ettől még a dolgozók követelése: JOGOS

54. maxval bircaman
2010. 01. 12. 14:10

4.

"Tökös, még az is lehet, hogy lenyelték volna, nehéz idők, húzzon mindenki a nadrágszíjon, húzzuk az igát, majd csak jobb lesz, de hogy ezt pont akkor, amikor 100 milliók folytak szana szerte szét a BKV-tól különböző zsebekbe, az már kicsit sok volt szerintem."

hát igen, szerintem is ez a fő ok, a dolog így nagyon nem hiteles és hazug, s ezt az emberek nem kedvelik

kicsit visszás, mint amikor a nemzetközi valutaalap havi 15 ezer dolláros bérű alkalmazottja elmegy mondjuk örményországba és komor tekintettel kijelenti, hogy nem tartható állapot, hogy örményországban a minimális nyugdíj 18 dollár, s ezt haladéktalanul le kell venni a reális 15 dolláros szintre...

55. KerekesZS
2010. 01. 12. 14:13

ya Max, valami nagyon hasonló ez is..

56. evianna
2010. 01. 12. 14:15

delisa, az átláthatósághoz:
itt van az éves jelentés - www.bkv.hu/evesjelentes/evesjelentes2008.pdf
üzemi szinten 2008-ban lényegében nullszaldós volt (hatalmas javulással 2007 után), de a 6,7 milliárdos pénzügyi ráfordítás (az árbevétel 5,5, a menetdíjbevétel 13,5%-a) kivéreztette.

na meg a hatalmas vezetői fizetések, a még hatalmasabb prémiumok és a már vizsgálat alatt lévő tanácsadói és egyéb hasonló szerződések. (az éves jelentés is nyilván egy vagyonba került - egy külföldi nagybefektető mondta egyszer nekem, hogy felesleges pazarlás, amit a magyar cégek csinálnak, a színes-szagos-fényes/fényezett éves jelentés, holott a befektetőnek adhatják az éves beszámolót újrahasznosított papíron is, csak jó számok legyenek benne. így meg nem is túl bizalomgerjesztő - tette hozzá.)

a BKV egyébként tulajdonképpen vállalat, olyan, mint a többi zártkörű részvénytársaság, ugyanaz vonatkozik rá mindenben, és ha tisztességesen működne, még osztalékbevételt is hozna az államnak. (attól azonban még messze vagyunk.)

57. Funyi1
2010. 01. 12. 14:28

46. delisa DRÁGÁM!
Ólvasd mégegyszer a 38. bejegyzésem! ...
"- vagy ugyanez délután" .... !
Az osztott műszakot meg csak úgy csúfolják, hogy a "SZOPTATÓS ANYÁK MŰSZAKJA"!
.., úgyanis a gyesen lévő villamosvezető anyukáknak lett kitalálva, de a nem kóser kajnikat szívatja, azaz szopatja vele a GARÁZSMESTER! ..., pláne, ha vidéki a pali és köztest haza sem tud menni .... !
............................................................
Költözzél már haza, és szívjad a cuclit velünk, és akkor megtudod, hogy mi a Magyarok Istene!
..., És Isten bocsássa meg nekem, de tényleg nem sértésnek szántam!
.., és tényleg nem, csak a minimál nyugdíj 150 €, a minimálbér 200 €, a buszvezető 200 óra munkaidőre keres 500€-t ! ... de a benzin 1,3 € ....
:))))!

58. gubkaferi
2010. 01. 12. 15:00

Valamennyi kedves vitatársamnak ....a meggyilkolt orosz ujságirónő Anna Politkovszkaja mondta pár nappal saját hazájának politikai vezetőiről és a rendszerről. Idézem.......a mi rendszerünket ma már nem elegendő birálni, .....fel kell venni ellenük a harcot....eljött ennek is az ideje.......
NOS EZ IGAZ MAGYARORSZÁG JELENLEGI VEZETŐIRE .
Kik lesznek a következők és elegendő lesz-e csak birálni őket????Nagy kérdés????Félek,hogy ennek ellenére én tudom a választ. No pasaran...?????dehogynem, még meg is törnek egy-két gerincet.

59. delisa
2010. 01. 12. 15:06

58. gubkaferi, no de miért hagytátok, hogy így legyen... közben miért nem történt semmi?

Nekem az egyszeri elhízott, s ettöl már beteg ember jut eszembe... ember, nem egyszerre lettél 150 kiló! közben nem néztél tükörbe? ha meg igen, miért nem változtattál az életmódodon? Hja, hogy lusta voltál hozzá? Most meg sebészért kiáltasz, hogy vegye ki a fél gyomrodat?....

60. delisa
2010. 01. 12. 15:10

eviana, köszönöm!

váaszom: hát, akkor.... a vezérigazgató tette a dolgát? a szakszervezet tette a dlgát... nem értem: az emberek hagyják, hogy csak pakolják a sz..t a bilijükbe, aztán amikor megtelt, borítanak, s csodálkoznak, hogy büzlik...

61. delisa
2010. 01. 12. 15:13

57.

Ezért van a szakszervezet! a tartható munkabeosztás nem büvészet... akarat kérdése.

egy vállalat vezetöségétöl elváratik, hogy kezelje a pénzt, a munkeröt felelösen.

62. Funyi1
2010. 01. 12. 15:44

59. delisa
Igen!
Mi baloldali munkásemberek nem néztünk a tükörbe, hanem mindig egy kicsit engedtünk, elnéztünk megbocsájtottünk minden félrelépést, minden hibát és minden Miáltalunk, MIellenünk elkövetett bűnt, és odályig is eljutottunk, hogy a PÁRT ÉRDEKÉBEN és a segítségül hívott AUSWICZ-ABBERÁLTAK hatékony közreműködésével még egymást is lefasisztáztuk, Gyúrcsány és Lendvai vezetésével!
Vagyis: Szétpukkadásig zabáltuk magunkat, s undoritó disznó kövérek lettünk!
Ezért, aki szerencsétlen sovány és netán még meg is sértődik, hogy el akarják venni az ételük felék, azok meg fideszfasiszta alávaló éhenkórász dögölj meg!

63. Funyi1
2010. 01. 12. 15:48

61. delisa
ilyen helyzetben egy "Svédségben" a Főpolgármester már régen fölszámólta volna ezt a céget és a Városháza a cégvezetéssel együtt TÖMEGES ÖNGYÍLKOSSÁGOT KÖVETNE EL SZÉGYENÉBEN!
EZT ÍRTAM A 38.-ban!
- De itt nem, hiszen ez Magyarország! ..., itt lefideszfasisztázzák a belüket kidolgozó embereket ...., És teszik ezt a szociálliberális értelmiségiek!
MERT CSAK AZ AZ EMBER, AKI MINIMUM BÖLCSÉSZ, és ráadásul tudja a "Magyar helyesírást" is!
- Pedig még az Akadémia sem tudja legalább ötven éve!
............................
De te nem olvasol, csak írsz! .... és mondod a szerinted ideálisat .... , de ITT régen nem az ideális van!
ITT KŐKEMÁNYEN NYAKIG ÉR A SZAR!

64. bazsalikom
2010. 01. 12. 20:55

Kedves Zsuzsa,

A számaid tévesek. A BKV honlapján a sajtóközleményekben több helyen is megtalálhatók a helyes adatok.

- a hideg étkezési utalvány eddig 6000 Ft volt havonta, most havi 8000 Ft meleg étkezési utalványt ajánl a cég
- nyugdíjpénztári és egészségpénztári kiegészítésként a 3 % helyett 1 %-ot ajánlanak
- nem a bruttó bért emelik meg 13 %-kal, hanem a megváltozott adójogszabályok miatt ugyanaz a bruttó bér átlagosan 13 %-os NETTÓ bér növekedést jelent.

65. London
2010. 01. 12. 21:26

Szerintem ez onmagaert beszel.
index.hu/gazdasag/vilag/2010/01/12/oriasit_kaszalt_a_valsagon_a_fed/

Aztan a reszleteken meg el lehet marakodni.

66. KerekesZS
2010. 01. 13. 0:29

kedves bazsalikom, ha rosszak a számaim, nem az én számaim rosszak, hanem minden bérszámfejtőé :)) találsz elég bérkalkulátor programot, ellenőrizd magad.

67. KerekesZS
2010. 01. 13. 0:31

Igen London valóban, de még mindig nem értik sajnos.

68. Faline
2010. 01. 13. 0:52

Kedves Zsuzsa, az én észrevételeimre nem reagáltál, rendben. De bazsalikom 64-ére milyen válasz már, hogy ellenőrizze maga? Nem az osztás-szorzással van baja, hanem hogy rosszak a kiindulási adataid. Amikre a mondanivalódat alapoztad.

69. KerekesZS
2010. 01. 13. 1:18

Kedves Faline, nekem csak kis cégem van, de 20 ember van a bérlistán, ennek a 20 bérnek az átrágása, ha megengeded nekem ezt az elbizakodottságot, elegendő volt arra, hogy ne vitatkozzam bazsalikommal. Ha ő úgy gondolja, gondolja úgy, vagy ellenőrizze. Kicsit tele van a hócipőm a levegőbe beszélésekkel. Nekünk valahogy ugyanis sehogy sem eredményeztek senkinél nettó 13%-os bérnövekedést az adóváltozások, pedig három öreg közgazda izzadt, hogy a kecske is jóllakjon, és a káposzta is megmaradjon.

70. Faline
2010. 01. 13. 2:27

Bocs, de ennek mi köze ahhoz, hogy azt írod, hogy eddig volt havi 8000 Ft kafetéria plusz év végén 45000, azaz havi szinten 11750, ezzel szemben azt írják a legtöbb helyen (többek között a bkv honlapján), hogy eddig havi 6000 Ft kafetéria volt, ezzel pedig havi 9750-re jön ki, akárhogy is számolom. Továbbá úgy számoltál, hogy elvész a dolgozónak a 3% pénztári hozzájárulás, ezzel szemben az igazság az, hogy a cég 1%-ot ajánlott. Ezt az 1%-ot nagyvonalúan nem vetted bele a számításodba. De teljesen mindegy. Csak azt akartam mondani, hogy ha a mondandódat számokra és számításokra alapozod, és ezzel akarsz érvelni, akkor helyes számokat írj bele, és az összes adattal számolj, amit tudni lehet. Különben nem korrekt, nem igaz, csúsztatás, stb. , amit állítasz.

71. bazsalikom
2010. 01. 13. 9:10

Faline,
Hogy Te mit fogsz kapni a 70-esért! :))
(Én a nyáron jóval enyhébb mondatért is megkaptam a magamét.)

72. bazsalikom
2010. 01. 13. 9:22

66-ra:

Kedves Zsuzsa,
Ellenőriztem. Bérkalkulátor programok nélkül, általános iskola 1. és 2. osztályában tanultak szerint.

Havi 6000 Ft + éves 45000 Ft az havi 9750 Ft. (Faline is erre az eredményre jutott a 70-es kommentben.)
Havi 8000 Ft + éves 0 Ft az havi 8000 Ft.
Havi 9750 Ft és havi 8000 Ft különbsége havi 1750 Ft, NEM havi 11750 Ft, ahogy Te állítod.
A valóság és az állításod között havi 10.000 Ft a különbség.

A 3 % és az 1 % között 2 % a különbség, NEM 3 %, ahogy Te állítod.

73. bazsalikom
2010. 01. 13. 10:57

"A körneyzö települések hozzájárulása Pesten is igazságos lenne..."

Delisa,
A környező települések mindegyike fizet a BKV-nak. Hogy pontosan mennyit, annak nem tudom, hol lehet utánanézni.
Budaörs honlapján a tavalyi eredeti költségvetésben megtalálod, hogy 2009-re 245 millió Ft-ot terveztek tömegközlekedésre.

A múlt héten több helyen is megjelent az info, hogy Budaörs és Törökbálint is megfenyegette a BKV-t, hogy felmondja a megállapodást és a Volánnal köt szerződést.

Tegnapi és mai hír, hogy az agglomerációban csak Budaörsre és Törökbálintra mennek BKV buszok, felére ritkítva a járatok számát.

A BKV honlapon láthatod, hogy a buszok nagy része nem jár, ami pedig jár, harmadára-negyedére-ötödére ritkítva.

A jelenleg közlekedő buszokat nem BKV-s sofőrök vezetik, hanem a BKV szerződött partnereinek alkalmazottai. Annyi busz közlekedik Budapesten, Törökbálinton és Budaörsön, ahány sofőrt tudnak adni a szerződött partnerek.

Ezekből a mondatokból több következtetés is levonható, az egyik ez: a BKV vezetése annak érdekében, hogy Budaörs és Törökbálint ne mondja fel a megállapodást - és emiatt ne kelljen BKV sofőröket elbocsátani -, a Budapesten járatható buszokból átcsoportosít Budaörsre és Törökbálintra. A budapesti utasok pedig, akik bérletvásárlás formájában 1 hónapra előre kifizették a szolgáltatás árát - a BKV soförők állásának védelme érdekében - még inkább megszívják a sztrájkot.

Írja meg véleményét, kérdéseit!

A szövegben nem lehet HTML-t használni, a linkeket pedig automatikusan aláhúzzuk. Az email cím megadása kötelező, de az oldalon nem jelenik meg. Ha van felhasználóneve, itt bejelentkezhet.

Hozzászólás:
 
Az IP-címedet megjegyezzük, de ezt csak a komment spam jellegének vizsgálatához használjuk fel.